ارتقا فرهنگ شهروندی و افزایش کیفیت تولید خودرو برای کاهش تصادفات لازم است

سرهنگ محمدی با اشاره به عوامل موثر در کاهش تصادفات گفت: ارتقا فرهنگ شهروندی برای رعایت قوانین و مقررات و افزایش کیفیت تولید خودرو و جاده ها برای کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی لازم است.

سرهنگ «محمدرضا محمدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به وضعیت جاده ها و تصادفات درون شهری اشاره کرد و اذعان داشت: افزایش آمار تصادفات و جانباختگان ناشی از حوادث ترافیکی آسیب جدی برای کشور و جامعه در هر منطقه است که برخی از کشورها به دنبال کاهش این آمار و صفر شدن فوتی های تصادفات هستند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: ارتقا فرهنگ شهروندی برای رعایت قوانین و مقررات و افزایش کیفیت تولید خودرو و جاده ها برای کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی لازم است که در این مسیر مشارکت و عزم همگانی از سوی مردم و مسئولان ضروری است.

 

وی با بیان اینکه آموزش یکی از مولفه های مهم برای افزایش ایمنی است، تصریح کرد: خانواده ها قوانین و مقررات را با رعایت کردن خود به دیگران بیاموزند.

 

سرهنگ محمدی ادامه داد: بی قانونی ها و کم توجهی به برخی از فاکتورهای ایمنی در رانندگی موجب نهادینه شدن آن در بین کودکان و نوجوانان شده و آنان را در آینده قانون گریز و یا کم توجه به مسائل قانونی تربیت می کند.

 

وی یادآورشد: تحویل خودرو یا موتور سیکلت به فرزندان و رانندگی بدون گواهینامه از مصادیق بد آموزی ترافیکی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هوشمندسازی رصد ترافیک را در کاهش تخلفات مهم خواند و اذعان داشت: نظارت های پلیس و کنترل رانندگان قانون گریز در قانون مداری و کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی موثر بوده و باید در این حوزه سرمایه گذاری شود.

 

وی ارتقا کیفیت تولید خودرو و رفع نقاط پر حادثه را از دیگر ضرورت های افزایش ایمنی در حوزه رفت و آمد و حمل و نقل بیان کرد.

سرهنگ محمدی از کاهش 6 درصدی تصادفات در سال گذشته خبرداد و گفت: استان اصفهان در کاهش تصادفات در بین دیگر نقاط کشور پیشگام بوده و باید این ظرفیت تقویت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این ماه های امسال روند افزایش تصادفات را شاهد بوده ایم و نیاز به تلاش بیشتر برای کاهش این آمار و همچنین قانون مداری رانندگان است.

 

 

کد خبر 1211439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha