فعالیت ۳۵ مرکز فرهنگی و هنری درسطح استان

آبسوران گفت: ۳۵ مرکز فرهنگی و هنری در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

«زهرا آبسوران»، مدیر کل پرورش فکری کودک و نوجوانان استان آذربایجان غربی، که امروز ظهر به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان در ارومیه،  گفت: 35 مرکز فرهنگی و هنری در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

وی افزود: برگزاری کارگاه های تخصصی حضوری و برخط، انجمن های فرهنگی، ادبی، هنری، اجرای هشتمین فراخوان کبوتر محله ما، برپایی 7 میزخدمت در شهرستان های استان، اجرای طرح ویژه کمک های اولیه شادی در 8 شهرستان و مناطق کم برخوردار و برگزاری فروشگاه دائمی کانون از جمله فعالیت های یکساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

این مسئول با اشاره به برگزاری تماشاخانه سیار کانون ها در 5 شهر استان نیز گفت: هدف از حضور  تماشاخانه سیار کانون تحقق عدالت فرهنگی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به ویژه در نواحی محروم، ایجاد نشاط عمومی است.

آبسوران همچنین برگزاری یکشنبه های عفاف و حجاب، استفاده از ظرفیت کتابخانه های سیاز در مناطق حاشیه نشین برای کاهش آسیب های اجتماعی، اکران همزمان فیلم های برگزیده جشنواره بین المللی همزمان با کشور، توجه به مناسبت های ملی و مذهبی به شکل خلاق در قالب های فرهنگی، ادبی، هنری، برگزاری جشنواره قصه گویی، جذب کل اعتبارات تملک سرمایه ای قبل از موعود و را اندازی کتابخانه روستایی تبت شهرستان بوکان با بیش از هزار جلد کتاب از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی است.

مدیر کل پرورش فکری کودک و نوجوانان استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به وفقیت های ملی و بین الملی اعضا و مربیان کانون نیز گفت: کسب دیپلم افتخار از ژاپن، چین، پرتغال و ژاپن از جمله این موفقیت ها است.

وی ادامه داد: کسب موفقیت 11 عضو در مسابقه ملی نقاشی، 2 رتبه شایسته تقدیر از اعضای کانون و 3 رتبه برگزیده ملی از دیگر افتخارات اعضا کانون و مربیان است.

آبسوران ادامه داد: از دیگر فعالیت های شاخص کانون در طول یکسال این است که با اعلام کمیته‌ی ملی موزه‌های ایران (ایکوم) موزه کودک ارومیه علاوه بر انتخاب به عنوان موزه برگزیده در شاخص‌های کودک و نوجوان، عنوان شایسته تقدیر شاخص‌های گردآوری را نیز با کسب رتبه سوم از آن خود کرد.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره قصه گویی گفت: امسال این جشنواره با شعار «قصه هنر زندگی» برگزار می شود علاقمندان تا پایان شهریورماه سال جاری مهلت ارسال آثار دارند.

این مسئول تصریج کرد: این جشنواره در سه حوزه رقابتی، غیررقابتی و علمی در رده های سنی 12 تا 18 سال، بزرگسال، مادربزرگ و پدربزرگ ها برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه ای و ملی برگزار می شود و تلاش بر این است که مرحله استانی مهرماه سالجاری با حضور تمام اعضا برگزار شود.

آبسوران در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در هفته دولت سال جاری گفت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان در قالب های معرفی شخصیت، معرفی ایام و وقایع، گارگاه های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، کاردستی و معرفی کتاب از جمله این فعالیت ها است.

مدیر کل پرورش فکری کودک و نوجوانان استان آذربایجان غربی فضاسازی محیطی، دیدار با خانواده شهدا، برپایی میز خدمت، تجلیل از ایثارگران کانون زبان، دیدار با خانواده شهید فرخی از جمله اقدامات هفته دولت بود.

کد خبر 1211482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha