اعزام رایگان ۳۰۰نفر از ساکنین مناطق آسیب دیده مازندران به سفر اربعین/ثبت نام در سامانه سماح به روز های پایانی موکول نشود

سلگی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ هزار ثبت نام پیاده روی اربعین در استان انجام شد، گفت: امسال با اجرای طرح خلاقانه در اربعین حسینی از ۲۶ منطقه آسیب دیده استان۳۰۰ نفراز اهالی این مناطق در قالب ۹ اتوبوس به صورت رایگان به سفر کربلا اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از ساری، «روح الله سلگی» عصر چهارشنبه(۹شهریور )در نشست خبری مهمترین رسالت رسانه‌های استان را انتقال ارزش‌ها، پیشینه دینی و فرهنگی مازندران به نسل آینده جامعه عنوان و اظهار کرد: رسانه فرهنگ قالب را نشانه گذاری کرده و تبیین کننده سبک زندگی هستند بنابراین جریان سازی فرهنگی، حفظ ارزش‌ها و باورها برعهده اصحاب رسانه است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران اجرای طرح دریا و ایجاد حساسیت ویژه بر این موضوع را گام موثر در رونق گردشگری، اقتصادی دریا و نجات جان مردم دانست و افزود: تاکنون دریا ساختار فرهنگی مشخصی نداشت با همکاری بسیج و دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مازندران با داشتن 477 کیلومتر ساحل باید برای استان صرفه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر درخواست مجوز ایجاد 120 اسکله در ساحل مازندران شده است.

 


*مقابله با فساد و رانت خواری
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اعلام اینکه در مقابل فساد و رانت خواری ایستادگی می‌کنیم، اظهار کرد: طرح دریایی که با قرارداد 20 ساله اجاره داده شد  فاقد خدمات بهداشتی بود، با برخورد جدی استانداری مازندران ساماندهی شد.

 

وی پرداخت مطالبات ناجیان غریق را انگیزه‌ای برای تعهد در کار دانست و گفت: از ابتدای شهریور تاکنون حتی یک نفر هم در دریای مازندران غرق نشدند.

 

به گفته سلگی،از ابتدای طرح دریا تاکنون 73 مورد غرقی داشتیم که 6 مورد ناشی از سیل چالوس بود که به دریا هدایت شد. اما سال گذشته 105 نفر در دریای مازندران غرق شدند.

 

وی با اعلام اینکه نقد همراه با راهکار رسانه‌ها را که موجب پیشرفت استان می‌شود پذیراییم، یادآور شد: برخی صاحبان قدرت با دادن پول به رسانه‌ای اقدام به تخریب من کردند؛ آنان چه کسی را می‌خواستند منصوب کنند؟!

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افزود: سر سوزنی با اینگونه ادبیات(نقد ناشی از تخریب) از صحنه خارج نمی‌شویم و نه با صاحبان قدرت کُرنش می‌کنیم؛ هدف ما مبارزه با فساد است.

 


*ثبت نام 80 هزار زائر پیاده روی اربعین به کربلا
این مسئول در خصوص اعزام عزاداران حسینی به کربلا در اربعین، با توجه به بازگشایی مجدد مرز عراق، گفت: تاکنون 80 هزار ثبت نام پیاده روی اربعین در استان انجام شد.

 


سلگی با تاکید براینکه ثبت نام در سامانه سماح نباید به روز های پایانی موکول شود، افزود: 35 موکب تدارک دیده شد که نیمی از این تعداد در مسیر پیاده روی نجف به کربلا، 2 مورد در کاظمین و یک موکب در مرز مهران است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی مناطق آسیب دیده و حاشیه نشینی دارد، تصریح کرد: امسال با اجرای طرح خلاقانه در اربعین حسینی از 26 منطقه آسیب دیده استان300 نفراز اهالی این مناطق را در قالب 9 اتوبوس به صورت رایگان به سفر کربلا اعزام می‌شوند.

 


*مازندران مقام اول در ثبت طلاق  
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران اظهار کرد: مازندران در وقوع و ثبت طلاق رتبه اول را در کشور دارد؛ همچنین تنکابن بالاترین رقم طلاق در استان را به خود اختصاص داد.

 


وی با اشاره به اینکه مازندران نصف معدل اعتیاد کشور و در معضل بیکاری وضعیت نسبتا مطلوب‌تری را نسبت به سایر استان‌ها دارد، ادامه داد: تغییر سبک زندگی بالاترین علت طلاق در مازندران است.

 


سلگی یادآور شد: لازم است در حل مسائل اجتماعی دیدگاه علمی اعمال شود.

 


*برخورد جدی با زمین‌خواری
وی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم با تغییر 90 درصد فرمانداران و 70 درصد بخشداران روند انتصابات به خوبی پیش می‌رود، اظهار کرد: مازندران یک میلیون و 500 هزار خانه دوم دارد که بخش عمده‌ای از زمین‌خواری توسط دهیاران انجام می‌شد.

 


به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، نوشهر با 110 هزار نفر جمعیت ثابت در فصل تابستان جمعیت این شهر ساحلی به 850 هزار نفر می‌رسد.

 


وی با تاکید براینکه در حوزه استحفاظی هر بخشداری تغییر کاربری رخ دهد بخشدار عزل خواهد شد، افزود: متاسفانه در طول این سال‌ها با بخشداران برخورد جدی نشد.

کد خبر 1211543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha