فعالان مساجد شهرستان ابهر تجلیل شدند

در مراسمی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر شهرستان ابهر و مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان، از مدیران کانون های مساجد، امام جماعت، خادم و فعال فرهنگی مساجد این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره شهرستان ابهر در این مراسم با تشکر از بانیان تکریم از فعالان مساجد اظهار کرد: تقدیر از این قشر موجب حضور گسترده تر فعالان فرهنگی و هنری در مساجد می شود.

 

آیسان صادقی با بیان اینکه عمران و آبادانی مساجد را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد، گفت: از منظر نخست می توان به آبادانی ظاهری، ساخت و مرمت مساجد اشاره کرد و از منظر دوم می توان با احیاء و ارتقاء کارکردهای مسجد به آبادانی معنوی مسجد کمک کرد.

 

وی اشاره به اینکه مساجد را نباید با مدرسه و موسسات خیریه مقایسه کرد، کفت: مساجد ذاتا تقدس دارند و نفس کشیدن در این محل عبادت است؛ مومن در مسجد میهمان است و خداوند میزبان.

 

صادقی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در اجرای امور دارند، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با کمک هم مساجد را رونق و نسل جوان را جذب کنیم چرا که دشمن بعد از دوران دفاع‌مقدس به صورت ویژه  تلاش داشته جوانان را از مسجد دور کند و تا حدودی هم موفق شده و با تجاربی که داریم باید از فرصت به‌ وجود آمده استفاده کنیم.

 

وی در پایان بر ضرورت فرهنگ سازی رسانه ها برای حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای خنثی کردن هجمه های دشمن، حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد است.

 

در پایان از مدیران کانون های مساجد، امام جماعت، خادم و فعال فرهنگی مساجد در شهرستان ابهر تجلیل شد.

کد خبر 1211583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha