۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری زنجان مصوب شد

آقاجانلو گفت: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان زنجان به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان زنجان به تصویب رسیده است.

 

خلیل آقاجانلو ادامه داد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های تابعه استان و با هدف کاهش شدت فرسایش خاک و کاهش خسارات سیل و خشکسالی و پایدارسازی منابع آب اجرا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته سال ۱۴۰۰ نیز برای کنترل سیلاب آبخیزهای شهری ابهر و آببر و روستاهای هارون‌آباد و عزیزآباد (شهرستان طارم) و کاهش رسوبات وارده به مخازن سدهای مراش و مشمپا در حوزه‌های آبخیز چسب و مراش و نیز اجرای سازه‌های آبخیزداری در حوزه آبخیز چهرآباد هزینه شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین با هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته استانی نیز پروژه‌های آبخیزداری، بهرام بیگ، رامین، کهیا، ویستان خیرآباد  و زاغه‌لو آغاز شده و یا تکمیل شده است.

کد خبر 1211605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha