توسعه صنعتی و اقتصادی به فرهنگ مردم یزد آسیب رسانده است

دهشیری با اشاره به تدابیر راهبردی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی گفت: متاسفانه توسعه صنعتی و اقتصادی به فرهنگ مردم یزد آسیب رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی دهشیری دقایقی پیش در دیدار کارکنان دستگاه قضا در استان یزد با رئیس قوه قضائیه گفت: امیدواریم بتوانیم خدمتگذاری به مردم را از طریق راهبردهای دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ صلح و سازش، احیای حقوق عامه، جوان گرایی و دیگر تدابیر ابلاغی بر اساس سند تحول و تعالی دنبال کنیم.

وی افزود: استان یزد با وجود همه مشکلات و مسائل که مردم مانند نقاط دیگر کشور با آن مواجهند، هیچگاه شاهد چالش های ساختار شکن و ضد امنیتی نبوده و این در سایه تدبیر و همدلی مسئولان استان و بصیرت مردم محقق شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در بحث فرهنگ عمومی و سبک زندگی، توسعه صنعتی و اقتصادی به واسطه ماهیت آن گاهی به فرهنگ آسیب می‌رساند که متاسفانه استان یزد هم از این موضوع بی‌نصیب نبوده است.

دهشیری ادامه داد: مهاجرت‌ها تن صبور یزد را خراش داده اما به یمن تدین و تعقل و بصیرت این مردم هنوز استان یزد در بسیاری از حوزه ها سر خود را بالا گرفته و با رعایت هنجارهای اخلاقی و قانونی از سوی مردم به ویژه زنان عفیف خود بر بی حجابی و هنجارشکنی غلبه داشته اند.

وی ادامه داد: دادگستری استان یزد نسبت به برنامه ریزی هدفمند اقدام کرده و همکاری ارزنده ای با نهادهای مختلف مردمی داشته و یا به عنوان محور تصمیم سازی یا حامی مدیران تصمیم گیر ظاهر شده است.

رئیس دستگاه قضا در استان یزد گفت: پیگیری فوری سانحه قطار مشهد به یزد و پیگیری بارندگی و سیلاب ماه‌های اردیبهشت و مرداد موید این موضوع است که می‌توانست منجر به مشکلات جدی شود ولی با این پیگیری سریع بدون کوچکترین حاشیه‌ای برطرف شد.

دهشیری گفت: در استان یزد ایجاد روحیه امید و جلب اعتماد مردم در اولویت مسئولان است و معتقدیم که باید سرمایه‌های اجتماعی، نخبگان و اقشار مختلف مردم را در راه تعالی نظام استفاده کنیم تا توطئه‌های دشمنان ناکام بماند.

کد خبر 1211611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha