خودکفایی پدافند هوایی در تولید تجهیزات به روز و فناوری نوین

امیرسرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه پدافند هوایی امروز با وجود تحریم های همه جانبه و شدید به خودکفایی در تولید تجهیزات و فناوری های نوین رسیده است، گفت: پدافند هوایی به دنبال هم تراز شدن با تهدیدهای هوا فضای آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، امیر سرتیپ دوم «ارسلان پرویز» امروز (10 شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر همواره در جبهه مبارزه با تبعیض ها و سواستفاده از بیت المال و قدرت های فاسد حضور پررنگی داشتند.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به هفته پدافند هوایی گفت: در دهم شهریور سال 1387 بر اساس فرمان نورانی مقام معظم رهبری با توجه به پیشرفتگی در تهدیدات هوا و فضایی، نیروی پدافند هوایی از بدنه نیروی هوایی جدا شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این مدت کوتاه این مدال افتخار به پدافند هوایی داده شده است که مقام معظم رهبری بیش از 600 مرتبه در خصوص اولویت ابربودن پدافند فرمایشاتی بیان کرده اند که پدافند هوایی به عنوان خط دفاعی کشور در برابر تهدیدات دشمن محسوب می شود.

 

امیرسرتیپ دوم پرویز با اشاره به اینکه پدافند هوایی به دنبال هم تراز شدن با تهدیدهای هوا فضای آمریکا است، افزود: پدافند هوایی از سایر تهدیدات غافل نیست و امروز به دنبال بالابردن آمادگی رزمی خودمان هستیم.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه امروز پدافندهوایی یک ید واحد است، گفت: رزمندگان پدافند هوایی امروز در صیانت از هوا و فضای کشور و آسمان ولایت «وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّه» هستند و تلاش می کنند تا پرچم پرافتخار کشور را بر قله های تعالی به اهتزاز در آورند.

 

وی بیان کرد: سرمایه اجتماعی پدافند هوایی، پشتوانه مردمی است و سرمایه معنوی ما ایمان و اعتقاد الهی محسوب می شود و وظیفه ما فدای ملت شدن است و دشمن از ارتشی که متکی به خودکفایی و درون زا و درس آزموده مکتب امام حسین(ع) است هراس دارد.

 

امیرسرتیپ دوم پرویز با اشاره به اینکه دشمن ما را تحت تهدیدهای شدید و همه جانبه قرار داده است، افزود: مجموعه پدافند هوایی جمهوری اسلامی هیچ گاه پیشرفت های خود را به تحریم ها و مسائل خارجی گره نزده است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در ادامه تاکید داشت: امروز در طراحی و تولید انواع حساسه ها و سامانه جمع آوری اطلاعات و تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری به خودکفایی رسیده ایم.

 

وی با بیان اینکه امروز برای تامین سامانه های توپخانه ای و موشکی به هیچ کشوری وابسته نیستیم، گفت: برای دفاع از عرصه هوایی بیش از چندین نوع سامانه های درگیری و کنترلی بومی و به روز تولید کرده ایم.

 

امیرسرتیپ دوم پرویز در خصوص حوزه دانش بنیان عنوان کرد: به فناوری های نوین روز از جمله نانو، هوش مصنوعی، پلاسما و غیره دسترسی پیدا کرده ایم که جهت استفاده از آنان تلاش می کنیم.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در پایان بیان داشت: وحدت امروز بیانگر ارتقای رزم نیروهای مسلح در کل کشور است و مردم بدانند که نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است و دشمن می داند اگر از خط قرمزها عبور کند با پاسخ سخت و دندان شکن رو به رو خواهد بود.

 

 

کد خبر 1211612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha