اربعین مسیر جهانی شدن اسلام است

اصلانی گفت: مسیر اربعین، مسیر جهانی شدن اسلام است، مسیری است که با ما نشان می دهد ما منتظر حکومت واحد جهانی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مینو اصلانی» امشب (پنجشنبه ۱۰ شهریور) در همایش بزرگ سفیران زینبی که در سالن اجتماعات اداراه کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: هرچه در این گفتمان ها در خصوص ماهیت این حرکت صحبت کنیم، معرفت و شناخت بیشتر شده و بهره مندی ما هم بیشتر می شود.

 

رئیس کمیته بانوان ستاد فرهنگی اربعین ادامه داد: مسیر اربعین، مسیر جهانی شدن اسلام است، مسیری است که به ما نشان  می دهد ما منتظر حکومت واحد جهانی هستیم و داریم این حرکت را شکل می دهیم و مرحله مرحله برای جهانی شدن قدم برمی داریم.

 

وی اعلام کرد: اربعین نشان داده وحدت، همدلی و حضور عاشقانه در کنار هم دیدن یکدیگر و گذشت و فداکاری در جهانی شدن دارد شکل می گیرد همه در یک مسیر حرکت کرده و برای آسایش هم کار می کنند و همه این مولفه ها، بحث های جدی در جهانی شدن است.

 

اصلانی تصریح کرد: آمریکا و غرب تلاش کردند جهانی سازی کرده و مولفه هایی را شکل دهند تا جهان یکی شود ولی می بینیم این امر نشد و انقلاب اسلامی سبب شد این مولفه ها زمین گیر شود و انقلاب اسلامی گفتمانی مبتنی بر مردم سالاری دینی و حضور مردم را ارائه کرد و اربعین این موضوعات را نشان می دهد.

 

وی تأکید کرد: باید در این سفر قدر این میزبانی را دانسته و تلاش کنیم شخص میزبان هم در آرامش خاطری این میزبانی را انجام دهد و باید بکوشیم تحمل و صبر خود را در این سفر بالا ببریم.

 

رئیس کمیته بانوان ستاد فرهنگی اربعین اظهار کرد: عراق با مشکلاتی مواجه هست باید سختی ها را مراعات کرده و از صبوری حضرت زینب (س) درس گرفته و ظرفیت سازی کنیم و اربعین ظرفیت سازی درونی است.

 

وی خاطر نشان کرد: صبر تهدید را به فرصت تبدیل می کند ما باید نگاه مان به میزبان خوشبینانه باشد که تمام تلاش خود را می کند تا زمینه آسایش و آرامش ما را فراهم کند و باید بکوشیم هر یک از ما سفیر مودت و رحمت بین خود و عراقی ها باشیم.

 

کد خبر 1211813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha