دفاع مقدس به ما آموخت قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست

امیر حاتمی با بیان اینکه برای همه روشن است که ما در دفاع مقدس از علم و فناوری بهره بردیم و توانستیم قدرت دفاعی خود را افزایش دهیم، گفت: دفاع مقدس به ما آموخت قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر حاتمی در همایش علم و فناوری در دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در جنگ ها همواره مقایسه می شود، نقش نیروی انسانی و تجهیزات است، گفت: در دفاع مقدس نقش نیروی انسانی آنچنان برجسته و سنگین بود که بقیه موضوعات را تحت الشعاع قرار داد. حضور کمی و کیفی نیروهای انسانی با انگیزه های الهی در دفاعی مقدس بسیار چشمگیر بود و نقش امام خمینی (ره) این جایگاه را برجسته تر می کرد.

 

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش افزود: اینکه بعد ایمانی جنگ بسیار موثر است، نشان دهنده حضور پررنگ نیروهای انسانی معنوی در دفاع مقدس است و نیروی زمینی مدیون سربازانی است که در اجرای وظیفه سربازی در دفاع مقدس حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس از علم و فناوری بهره بسیار بردیم و این امر برای همه به روشنی مشخص است، تصریح کرد: در زمان ورود ارتش به دفاع مقدس جزو پیشرفته ترین ارتش های منطقه بودیم. ارتش با اتکا به علم و دانش خودش و ظرفیت های علمی کشور توانست از روز اول تا روز آخر جنگ نقش مهمی ایفا کند.

 

امیر حاتمی ادامه داد: امروز فناوری های متعددی در جنگ اوکراین و روسیه در حال تجهیز است و این فناوری های جدید نقاط عطفی را ایجاد می کند اما در دفاع مقدس ما با اتکا به داشته های خودمان جنگیدیم اما تجهیزاتی که به ما اضافه شد، آنچنان تعیین کننده نبود.

 

وی ادامه داد: اگر امروز کار تحقیقاتی مناسبی روی مسئله علم و فناوری در دفاع مقدس کرده بودیم، امروز یک گنجینه مناسب از رهیافت های علمی و فناوری در اختیار داشتیم و دلیل این موضوع ممکن است این باشد که دو نگاه در عرصه تبیین جنگ وجود داشت که یکی به دنبال حفظ و ترویج ارزش ها بود و دیگری به دنبال حذف آثار دفاع مقدس بود که دیدگاه کاملا نادرستی است.

 

وی گفت: رهبر انقلاب دفاع مقدس را یک گنجینه تمام عیار عنوان می کنند. همه می توانند از دفاع مقدس بهره برداری کنند و اگر تحقیقات علمی در دفاع مقدس صورت گرفته بود، امروز رهیافت هایی در اختیار داشتیم که اثبات می کرد باید قدرتمند بود.

 

وی با بیان اینکه ما بعد از جنگ قدرت دفاعی خودمان را افزایش دادیم، تصریح کرد: این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که دشمنان ما هم گفتند باید بر سر این توان مذاکره کنیم اما دفاع مقدس به ما آموخت که قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست و به هر میزان که لازم باشد آن را افزایش می دهیم و به هیچ وجه با کسی درباره آن صحبت نمی کنیم.

 

وی تصریح کرد: همه تصمیم گیران ما به خوبی می دانند که در آینده با چه چیزی مواجه خواهیم بود. اگر امروز موشک داریم به این دلیل است که ما درک کرده ایم که به این سلاح نیازمندیم.

 

وی افزود: اگر امروز پهباد داریم و در لبه این فناوری ها در دنیا هستیم و اگر دنیا امروز فهمیده که پهباد در جنگ آذربایجان و اوکراین نقش ایفا می کند، ما خیلی قبل تر این موضوع را درک کرده ایم.

 

امیر حاتمی با اشاره به ارسال تسلیحات به جنگ اوکراین اظهار داشت: در جنگ اوکراین غربی ها با تسلیحات کوتاه برد و ضد زره به کمک اوکراین آمدند. ما هم امروز تسلیحات ضد تانک، ضد بالگرد و خیلی خوب داریم که می تواند سرنوشت یک رزم را رقم بزند.

 

وی گفت: نگاهی که در چند سال اخیر در موضوع جایگاه علم و فناوری پدید آمده، نشان می دهد ما به خوبی نیازمندی های دفاعی را تشخیص می دهیم و با تمام وجود تلاش می کنیم تا ارتشی را در طلوع خورشید ولایت عظما آماده کنیم.

کد خبر 1212180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha