توان دفاعی ایران ریشه در علم و توانمندی جوانان و نخبگان کشور دارد

امیر حاتمی با بیان اینکه امروز در تمام حوزه های دفاعی از قدرت و توانمندی بالایی برخوردار هستیم، گفت: توان دفاعی ما موجب صلح و امنیت برای مردم ما و مردم منطقه است و ریشه در علم و دانش و توانمندی جوانان، نخبگان و خبرگان کشور دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر حاتمی، مشاور رهبر انقلاب در امور ارتش در حاشیه همایش ملی شناسایی و آینده پژوهی تهدیدات نوین نظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ایران چگونه توانست هندسه قدرت جهانی و نظام بین المللی را تغییر دهد، گفت: این موضوع بحثی دوجانبه است. دشمنان جمهوری اسلامی ایران که دشمنان منطقه نیز هستند بنای انجام کاری را در منطقه داشتند که در ادامه اقدامات که در گذشته انجام داده بودند، بود.

 

وی گفت: آنها رژیم اشغالگر قدس را ایجاد کردند و ترکیبی از کشورهای همسو را در کنار آن شکل دادند و بنا داشتند اقدامات جدیدتری برای تسلط کامل تر در منطقه انجام دهند که مهمترین اقدام آنها ایجاد داعش و وارد کردن این جانیان در منطقه برای تسلط بر بخش های بزرگی از منطقه بود.

 

وی افزود: با این کار رژیم صهیونیستی در یک سایه امن قرار می گرفت و هم اختلاف و درگیری شدیدی میان کشورهای مسلمان منطقه ایجاد می شد و از سوی دیگر تسلط آنها به منطقه کامل تر می شد. به لطف الهی و هدایت فرماندهی معظم کل قوا و به خاطر تلاش شهدای عزیزمان، شهدای حرم و در صدر آنها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ما توانستیم این طرح دشمنان را بسیار بر آن امید بسته بودند در منطقه خنثی کنیم در حالی که آنها فکر می کردند می توانند داعش را برای مدت های طولانی تا 20 تا 30 سال حمایت کنند و ریشه آن را تعمیق کنند.

 

وی تاکید کرد: به برکت خون شهدا داعش ظرف 4 یا 5 سال از بین رفت و حاکمیت کشورها حفظ شد. ما از ابتدا گفتیم که به حاکمیت ها احترام می گذاریم و تمامیت ارضی کشورها برای ما قابل احترام است و اگر بنا به تغییر است باید به دست مردم منطقه این تغییرات صورت گیرد.

 

امیر حاتمی اظهار داشت: تمامیت ارضی کشورها در منطقه باید محفوظ باشد. امروز تمامی این وقایع در منطقه رخ داده است و آن چیزی که دشمنان دنبال می کردند هیچ یک به نتیجه نرسیده است و آن چیزی که جمهوری اسلامی از آن با تمام قوت حمایت می کرد و امنیت منطقه در آن دیده می شد به حمدالله رخ داد و این امر در سایه پشتوانه دفاعی و امنیتی کشور است که امروز این پشتوانه از دوره دفاع مقدس آغاز شده و امروز ما وارد یک توان دفاعی واقعی هستیم.

 

مشاور رهبر انقلاب در امور ارتش خاطرنشان کرد: امروز ما در تمام حوزه ها توان دفاعی بالایی در اختیار داریم که بومی است و پاسخگوی نیازهای بومی ما است و ریشه در علم و دانش و توانمندی جوانان، نخبگان و خبرگان کشور دارد.

 

وی گفت: در حوزه رزم زمینی ما امروز توانمندی های زیادی داریم، در حوزه هوایی توانمندی های خوبی داریم، امروز پهبادهای ما آینه دق دشمنان ما هستند و اشاره به آنها می کنند و می گویند ما تسلط هوایی خود را بعد از سال ها از دست داده ایم. قدرت موشکی ما و قدرت دریایی ما و در تمام بخش های دفاعی که می تواند یک کشور را برای قدرت بازدارندگی و دفاع از خود منسجم کند به حمدالله در اختیار داریم و انشالله با رصد شرایط علمی و فناوری در دنیا آن را پیش می بریم و انشاءالله این قدرت موجب صلح و امنیت برای مردم ما و مردم منطقه و همین طور امنیت کشور و منطقه است.

کد خبر 1212188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha