موسسات قرآنی نقش محوری در اشاعه فرهنگ دینی دارند

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا گفت: موسسات قرآنی نقش محوری در ترویج فرهنگ قرآنی برعهده دارند.

حجت‌الاسلام «جلیل مختاری نیا» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهارکرد: مؤسسات قرآنی در راستای تحکیم و توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

 

وی با بیان اینکه باید زمینه ایفای نقش محوری مؤسسات و مجامع قرآنی در جامعه فراهم شود، بیان کرد: موسسات قرآنی، تحول آفرین است و برنامه ریزی برای تقویت آنها، باعث استحکام بنیان دینی جامعه می‌شود.

 


وی به موسسات فعال قرآنی سطح شهرستان بیجار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه موسسات قرآنی شهرستان بیجار در طول سال با اجرای برنامه های غنی قرآنی توانسته اند مخاطبان زیادی از گروه های سنی مختلف را جذب کنند و باید این روند را مورد حمایت جدی قرار داد.

 

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا عنوان کرد: کلاس‌های آموزش روخوانی، روانخوانی، احکام و مفاهیم که برای نونهالان و نوجوانان و بانوان برگزار می‌شود، نقش تعیین‌کننده‌ای در آموزش مفاهیم قرآنی و ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار ادامه داد: موسسات قرآنی باید تلاش کنند تا با برنامه‌ریزی مدون و تهیه نقشه راه، مقاصد و اهداف خود را تعیین کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین فعالان قرآنی با در نظر گرفتن نیازهای جامعه و اقشار مختلف در راستای اهداف عالیه قرآنی و دینی که همانا سعادت جامعه در پناه قرآن محسوب می‌شود، تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا به اهمیت آموزش قرآن از سنین پایین اشاره کرد و گفت: کودکی، سنی بسیار حساس برای آموزش قرآن کریم است و موسسات قرآنی می بایست بر آموزش دینی نونهالان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

کد خبر 1212197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha