فراخوان سی امین جشنواره تئاتر استان اردبیل منتشر شد

بحرالعلومی از انتشار فراخوان سی امین جشنواره تئاتر استان اردبیل با شعار «تئاتر، اخلاق و ارزش های انسانی» خبر داد.

«عبدالله بحرالعلومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: فراخوان سی امین جشنواره تئاتر استان اردبیل با شعار «تئاتر، اخلاق و ارزش های انسانی» منتشر شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این دوره از مسابقه تئاتر با توجه ‌به اهمیت، نقش و جایگاه هنر نمایش و باهدف توسعه، تداوم و تقویت هنرهای نمایشی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع و مضمون آثار آزاد است و هنرمندان با موضوع های دارای اولویت نیز نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال 1401(سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین)، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی، معرفی هنرمندانه مفاخر، شخصیت ها، قهرمانان و شهدای استان اردبیل، فرهنگ تشیع و معارف اهل بیت (ع)، نماز، امربه معروف و نهی از منکر و مهدویت، آسیب های اجتماعی و فرهنگی، افزایش و تقویت روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه، حقوق شهروندی و قانون مداری، تقویت بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاق مداری، همگرایی ملی، ارزش های انسانی – اسلامی، جوانان و الگوهای مناسب و کرونا و مدافعان سلامت است.

 

 

وی بیان کرد: حضور گونه های مختلف نمایشی از جمله عروسکی، فیزیکال، آئینی سنتی، موسیقی نمایش و... بلامانع است و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، مترجم و یا ناشر به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود، می توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

 

 

بحرالعلومی افزود: ستاد برگزاری در اختتامیه جشنواره، به نفرات اول، دوم و سوم در بخش های نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی گریم و ... با تشخیص و رأی هیئت داوران جوایز ارزنده ای را اعطا خواهد کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت نام و تقاضای حضور در جشنواره 25 آبان ماه است و نتایج بازبینی نیز 1 آذر اعلام خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز دهه دوم آذرماه برگزار می شود.

 

 

بحرالعلومی اعلام داشت: علاقمندان برای حضور در این جشنواره و برای اطلاع بیشتر از روند جشنواره می توانند به سایت اینترنتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مراجعه کنند.

کد خبر 1212226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha