بازتاب هنرمندانه بسیج در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری با ابزار نمایشنامه و تئاتر

نوروزی فر با اعلام خبر برپایی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج البرز گفت: هدف از برپایی این جشنواره توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایران اسلامی، مهارت افزایی شبکه جوانان بسیج، بازتاب هنرمندانه ارزش های دینی و آیینی است.

« ابراهیم نوروزی فر» با اعلام خبر برپایی سیزدهمین جشنواره استانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج البرز با عنوان سودای عشق با توجه به تنوع شکلی و موضوع درام در مرحله استانی و کشوری برپا می شود. 

 

رئیس بسیج هنرمندان استان البرز افزود: هدف از برپایی این جشنواره توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایران اسلامی، مهارت افزایی شبکه جوانان بسیج، بازتاب هنرمندانه ارزش های دینی و آیینی است.

 

به گفته وی، از جمله رویکردها و ساختارهای اولیه طرح عبارتند از تبیین جایگاه بسیج در برابر هجمه های متعدد فرهنگی و نظامی مبتنی بر فضای مجازی و نرم، کارکردهای مثبت و منفی شبکه های مجازی با توجه به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب همچنین نقش و جایگاه نیروهای مومن و انقلاب در مسیر رشد انقلاب اسلامی است. 

 

پرتره نگاری شهدای شاخص با عنوان الگو و اسوه جوانان

 

نوروزی فر در خصوص تبیین مواضع اصلی بسیج توضیح داد: توجه به اهمیت و جایگاه خانواده، فرهنگ و سنت های بومی با رویکردی درام و نگاه و گونه کندی، اقتباس از شخصیت ها، قهرمانان بومی و مجلی از جمله شاخص های این دوره از جشنواره است. 

 

وی با برشمردن بخش های جشنواره اظهار کرد: این دوره از جشنواره شامل نمایش صحنه ای، محیطی و میدانی و بخش نمایشنامه نویسی است.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز بیان کرد: علاقمندان به شرکت در سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج تا ۲۰ مهر سال جاری فرصت دارند همچنین گروه های بازبینی راه یافته به جشنواره تا ۲۹ مهر. زمان افتتاحیه و اختتامیه جشنواره نیز ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه است.

 

گفتنی است، دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان البرز جهت دریافت آثار و پاسخویی به سوالات و ابهامات جشنواره به آدرس کرج میدان والفجر خیابان شهدای چهارصد دستگاه روبروی خانه ملت ساختمان فرهنگی رسانه ای ماه البـرز طبقه اول بسیج هنرمندان استان البرز می باشد.

شماره تلفن دفتر02632744144 - 09356282929


 مسابقه نمایشنامه نویسی
ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با علم و آگاهی براهمیت تهیه و تولید نمایشنامه به عنوان زیرساخت و بنیان فکری نمایش بخش مسابقه نمایشنامه نویسی را با توجه و عنایت بر اولویت های پیشنهادی و ایده ها و شاخصه های بومی و محلی با شرایط زیر برگزار می کند:

-  توجه بر اولویت های موضوعی و تلاش برای تنوع در شیوه های ارائه و نگارش
- نگاه ایرانی اسلامی در تلاقی با فرهنگ و سنن بومی و محلی

- وحدت و همگرائی در شیوه های جهادی در مقابله با آسیب ها و بلایایی طبیعی

- نگاه متفاوت وخلاقانه با رویکرد کمیک بر اولویت های موضوعی

- اقتباس از آثار مکتوب و شفاهی بومی استانی براساس شخصیت ها و وقایع محلی

- نمایشنامه های ارسالی نباید هیچ اجرای عمومی یا جشنواره ای داشته باشند

- نمایشنامه ارسالی نباید قبلاً چاپ شده باشند

لازم به ذکر است،بخش مسابقه نمایشنامه نویسی به صورت کشوری برگزار می شود لذا نویسندگان محترم نسخه PDF آثار خود را تا تاریخ 1 مهرماه به آدرس honarealborz@chmail.ir یا به شماره همراه 09352339352 در شبکه های مجازی ارسال نموده و تاییدیه وصول دریافت نمایند.

 

 

کد خبر 1212350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha