روند اشتغال و رفع موانع تولید در استان با کمک بسیجیان متخصص سرعت می‌گیرد

فتوحی با بیان اینکه روند اشتغال و رفع موانع تولید در استان با کمک بسیجیان متخصص سرعت می‌گیرد گفت: بنا داریم تا پایان سال بیش از ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آقارضا فتوحی» در قرارگاه اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات سپاه ناحیه بسیج امام علی (ع) اهواز برگزار شد اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه فقط در حفظ امنیت کشور بلکه در بحران‌ها از جمله زلزله، خشک سالی، سیل و کرونا با همه امکانات به کمک مردم آمده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به بخشی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای شروع دولت سیزدهم در خوزستان اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ۱۹ هزار شغل ایجاد شد و تاکنون قريب به ۲۵ هزار شغل برای جوانان ایجاد کردیم.

 

وی اضافه کرد: این اقدام را به پای تنها بنده به عنوان معاون اقتصادی استاندار نمی‌گذارم بلکه با کمک ۶۰ الی ۷۰ دستگاه اجرایی دولتی، بخش خصوصی و نیمه دولتی باید اشاره کرد.

 

فتوحی با اشاره به اینکه حدود ٢٢٠ هزار نفر فارغ التحصیل جویای کار در استان داریم تصریح کرد: بنا داریم تا پایان سال بیش از ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم و با توجه به اهمیت موضوع به طور ویژه پیگیر هستم و تاکنون دستگاه های دولتی و بخش خصوصی را گرد آوردم تا با کمک آنان به رقم ۶۰ هزار برسانیم.

 

وی ابراز کرد: نشستی که با دستگاه های بخش های خصوصی مثل پتروشیمی، فولاد، نیشکر برگزار کردم ، سهمیه جذب آنان برای اشتغال مشخص و ملزم به انجام شدند، تا رقم بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

 

معاون اقتصادی استاندار خوزتسان به کاهش قرم بیکاری در سال جاری اشاره کرد و  ادامه داد: در گذشته خوزستان به عنوان استان یکی مانده به آخر از لحاظ بیکاری محسوب می‌شد و با اعلام مرکز آمار کشور رقم آن ١٣/٦٣ بود اکنون به رقم ١٢/٣٦ رساندیم يعني  ١/٠٣ بیکاری کاهش یافت.

 

وی بیان کرد: سوله و شبکه متناوبی از اشتغال در خوزستان مخصوصا در اهواز وجود داشت که ۴۶۰ تا به دلایلی مانند مشکلات بیمه ای، تصرف بانک و ... راکد شده بودند، با عنایت خداوند توانستیم ۱۶۰ تا از آنان را با کمک بسیج مهندسین فعال کنیم.

 

فتوحی یاد آور شد: اکنون با حضور در قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه بسیج امام علی (ع) با هم افزایی یکدیگر باید تلاش کنیم تامردم خوزستان در رفاه، آسایش و امنیت کامل به سر ببرند و امنیت و استقلال اقتصادی تدوام داشته باشد.

 

کد خبر 1212457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha