برگزاری پویش# لبیک_ یا_حسین درکانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری پویش# لبیک_ یا_حسین بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به‌منظور انعکاس تصاویر و جلوه‌های مرتبط با اربعین حسینی(ع) خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از برگزاری پویش# لبیک_ یا_حسین بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد و گفت: در قالب این پویش می‌توان تصاویر و جلوه‌های مرتبط با اربعین حسینی(ع) را در قالب عکس منتشر کرد.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این پویش در محورهای مختلف برگزار می‌شود افزود: خاطره نویسی، دلنوشته، شعر، اجرای سرود، اقدامات مناسبتی در مسجد و محله، تصاویر از سفر اربعین مدیر و اعضای کانون، اعزام زائر، موکب در عراق، موکب و ایستگاه‌های صلواتی در محله و مسجد، پیاده روی جاماندگان، زیارت نیابتی، نذر آب، نذر خون، نذر قربانی از جمله این اقدامات است.

 

به گفته وی اطعام حسینی، هر خانه یک پرچم، هر زائر یک خادم، قرائت قرآن و تلاوت نور، ختم صلوات و سایر از دیگر محورهای این پویش مردمی است.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد گیلان باید مستندات خود را در گروه مستندات اربعین حسینی(ع) کانون‌های مساجد استان بارگذاری کنند از اعضای کانون‌ها خواست تا در این پویش شرکت کرده و روایت‌گر این حماسه عظیم معنوی باشند.

 

وی در پایان با اشاره به مشارکت اعضای کانون‌های مساجد در برپایی موکب‌های حسینی خاطرنشان ساخت: اعضای کانون‌ها همکاری گسترده‌ای به‌عنوان خادم در موکب‌های حسینی اعزامی از گیلان به همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی دارند.

کد خبر 1212520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha