آمادگی ۷ مدرسه برای اسکان زوار اربعین حسینی در «سرپل ذهاب»

صفری گفت: با توجه به تردد و افزایش تعداد زوار اربعین حسینی از شهرستان «سرپل ذهاب»، هفت مدرسه در این شهرستان آماده اسکان هستند.

«علی اشرف صفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره اسکان زوار اربعین حسینی در مدارس، گفت: بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین یک فرصت استثنایی برای استان و شهرستان های مرزی ایجاد کرده است که اگر از این فرصت به نحو احسن استفاده نکنیم، می‌سوزد و با توجه به تردد و افزایش تعداد زوار اربعین حسینی از شهرستان «سرپل ذهاب»، هفت مدرسه در این شهرستان آماده اسکان هستند.

رئیس آموزش و پرورش «سرپل ذهاب» افزود: مدارس قابل اسکان برای زوار اربعین  با ظرفیت ۳۱ کلاس درس برای یک هزار نفر آمادگی کامل برای اسکان را دارند.

وی خاطر نشان کرد: اماکن اقامتی در نظر گرفته شده آموزش و پرورش و مدارس در مجموع آمادگی اسکان شبانه یک هزار نفر از زوار پیاده روی اربعین در سطح شهرستان را دارند.

صفری بابیان اینکه مدارس «سرپل ذهاب» تا پایان بازگشت زوار اربعین آماده اسکان زوار هستند، تصریح کرد:اداره کل آموزش وپرورش شهرستان همسو با سایر دستگاه‌های در امر خدمت رسانی به زائرین اقدامات قابل توجهی انجام داده و کلیه خدمات رسانی اداره کل به زائرین تا بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب اظهار کرد: به طور معمول زوار ایرانی و حتی عراقی مرز خسروی در استان کرمانشاه را برای تردد برگزیده و از این مرز برای تردد خود استفاده می‌کنندزیرا  امنیت حاکم در مرز و مسیر تردد و نزدیکی به شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، مشترکات فرهنگی سبب این استقبال زوار دو کشور شده است.

 

کد خبر 1212537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha