مرکز مراقبتی توان‌بخشی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال راه اندازی می شود

سرپرست بهزیستی فاروج گفت: ایجاد مرکز مراقبتی توان‌بخشی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال بر اساس نیاز سنجی های انجام شده از ضروریات در شهرستان بود که به زودی راه اندازی می شود.

«مهدی رحمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی های انجام شده، ماهانه بیمارانی در این حوزه با توجه به نبود مرکز نگهداری از معلولان در شهرستان به مراکز دیگر انتقال داده می شوند.

 

سرپرست بهزیستی فاروج افزود: در این بخش 64 آقا و 23 خانم بالای 14 سال نیازمند مرکز مراقبتی توان بخشی معلولان ذهنی شناسایی شده هستند که ضرورت راه اندازی این مرکز را در شهرستان افزایش می دهد.

 

رحمانی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مرکز، متقاضی هم داریم و دوبار هم درخواست ثبت شده است، گفت: به زودی موافقت اصولی این مرکز صادر می شود تا وارد مرحله اجرایی راه اندازی شویم.

 

وی افزود: فاروج تنها شهرستان بدون مرکز توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری شبانه روزی در استان است.

 

رحمانی گفت: در حوزه توانبخشی در شهرستان یک هزار و 210 پرونده، ثبت سامانه شده که از این تعداد 866 نفر مستمری بگیر هستند.

 

وی افزود: از یک هزارو 210 پرونده، 465 پرونده در حوزه بیماران و معلولان جسمی حرکتی، 366 پرونده معلول ذهنی، 129 نفر معلول شنوایی، 122 نفر بینایی و 116 نفر اعصاب و روان و ... است.

 

رحمانی گفت: در شهرستان، 63 خانواده دارای دو معلول، 9 خانواده دارای فرزند سه معلول و پنج خانواده دارای چهار معلول زیر پوشش خدمات این دستگاه حمایتی هستند.

 

کد خبر 1212780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha