روحیه تعاون و فعالیت جمعی باید در بین جامعه تقویت کرد

رئیسیان فرد با بیان اینکه تعاون یکی از سه رکن توسعه اقتصادی کشور است، گفت: روحیه تعاون و فعالیت جمعی باید در بین آحاد جامعه به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی تقویت کرد.

«علی رئیسیان فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، با اشاره به نقش تعاون در کشور و لزوم توسعه آن اظهارداشت: تعاون یکی از سه رکن توسعه اقتصادی کشور است که در کشورمان کمتر به این حوزه توجه شده است.

 

رئیس اداره نظارت و بهره برداری تعاونی ها اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: روحیه تعاون و فعالیت جمعی باید در بین آحاد جامعه به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی تقویت کرد تا این رکن مهم توسعه یابد.

 

وی ادامه داد: شرکت های تعاونی بر پایه مردمی و مشارکت جمعی مدیریت شده و باید روحیه مشارکتی در بین اعضای آن ها وجود داشته باشند تا به موفقیت برسند.

 

رئیسیان فرد نرویج این فرهنگ در جامعه را لازم دانست و تصریح کرد: نبود روحیه کارگروهی در برخی از افراد  هیات مدیره و اعضای تعاونی ها مانع از پیشرفت کار و موفقیت بعضی از شرکت های شده است.

 

وی اضافه کرد: تقویت کار تعاونی در بین بعضی از مسئولان هم نهادینه نشده و این موضوع یک چالش پیش روی حوزه تعاون به شمار می رود.

 

به گفته این مقام مسئول در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان توسعه تعاونی ها علاوه بر افزایش مشارکت مردمی فرصت های اقتصادی خوبی را ایجاد می کند و نگاه صرف به مقوله مالی و درآمد در تعاونی ها وجود نداشته و سعی بر مشارکت و کسب منفعت برای همه هست.

 

وی ایجاد اتحادیه برای تعاونی ها با موضوع مرتبط را از برنامه های پیش رو در حوزه تعاون اعلام کرد و اذعان داشت: این اتفاق منجر به هم افزایی و مشارکت با همدیگر تعاونی ها برای رسیدن به یک موضوع خاص است.

 

رئیسیان فرد با اشاره به برنامه های هفته تعاون امسال یادآورشد: در این هفته ۳۴ طرح تعاونی همزمان با کل کشور در استان اصفهان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 1212932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha