پیاده روی اربعین تمام ادیان ابراهیمی  را گرد هم جمع کرده است

حجت الاسلام یزدی با بیا ن اینکه پیاده روی اربعین موجب وحدت در جامعه انسانی است، گفت: پیاده روی اربعین همه مردم با تمام تفکرات و ادیان مختلف ابراهیمی و سایر ادیان را همگی در کنار یکدیگر جمع کرده است.

حجت الاسلام یزدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای پیاده روی اربعین گفت: در موضوع وحدت حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه آن قسمت از خطبه که در مورد حکمت برخی از واجبات الهی بیان می کنند، می فرمایند خداوند متعال ولایت ما اهل بیت (ع) را برای ایجاد وحدت و دوری از تفرقه میان مردم بر شما واجب کرده است و در پیاده روی اربعین نقش ولایت اهل بیت (ع) و  وحدت آفرینی امام حسین (ع) که مطابق حدیث ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه است به خوبی مشخص  و به نمایش گذاشته می شود.

 

امام جمعه خلجستان قم ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند سفینه النجاه تمام اهل بیت (ع) هستند اما کشتی نجات امام حسین (ع) از کشتی سایر اهل بیت (ع) وسیع تر است و سریع تر افراد را به سرمنزل مقصود می رساند و پیاده روی اربعین نیز نشان دهنده وسعت بیشتر سفینه نجات امام حسین (ع) است که همه مردم با تمام تفکرات و ادیان مختلف ابراهیمی و سایر ادیان را همگی در کنار یکدیگر جمع کرده است.

 

وی  ادامه داد: این امر نشان دهنده آن است که وحدت به واسطه وجود نازنین سیدالشهدا (ع) در میان جامعه اسلامی و نه تنها جامعه اسلامی بلکه در جامعه انسانی این وحدت ایجاد شده و این موضوع ممکن نیست به جز واسطه حضرت سیدالشهدا (ع) که ثارالله است.

 

حجت الاسلام یزدی ادامه داد: اینکه همه افراد از هر قشر و از هر سطحی از جامعه در این حماسه عظیم اربعین سهیم هستند و مشارکت می کنند، این است که ما هر روز به ظهور امام زمان (عج) نزدیک تر می شویم و این موضوع برای تعجیل در امر فرج امام زمان (عج) یکی از نکات مهم است و یکی از نکات مهمی که در میان مردم باید به فرهنگ تبدیل شود، شناخت سیدالشهدا (ع) است.

 

وی گفت: راهپیمایی اربعین رسانه ای قوی برای شناخت سیدالشهدا (ع) است و این پیاده روی زمینه ای برای ظهور امام زمان (عج) است و هر چقدر ما در این زمینه کمک کنیم تا این مراسم و عزاداری برای سیدالشهدا فراگیر شود به همان میزان به فراهم شدن زمینه ظهور کمک کردیم.

 

وی گفت: همکاری ایران و عراق به برکت خون سیدالشهدا (ع) و شهدایی همچون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم و حشد الشعبی روز به روز این همکاری ها بهتر و بیشتر شده و جا دارد ما از تمام شهدا در این پیاده روی ها یاد کنیم و اگر شهدا نبودند، ما از نعمت این پیاده روی محروم بودیم.

کد خبر 1213032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha