کانون های مساجد اجتماعات نسل جدید را رونق بخشیده اند

محمدی کیا با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در توسعه فرهنگ و هنر مردمی، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجتماعات نسل جدید را با محوریت مسجد رونق بخشیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز دوشنبه(۱۴ شهریورماه) در نشست مشترک با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به سیاست های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: این عرصه هم مثل دیگر بخش های کشور نیازمند فعال سازی مشارکت مردمی به ویژه نسل های جدید است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد این امر را محقق می سازند.

 

فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: پس از دو سال شرایط سخت کرونایی، مساجد نخستین مراکز برای احیا اجتماعات مردمی و مشارکت بخشی بودند که کانون های فرهنگی و هنری اجتماعات نسل جدید را با محوریت مسجد رونق بخشیده اند.

 

وی ادامه داد: کانون های مساجد مصداق بارز مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و هنری بوده اند و دولت هم با پشتیبانی از این مراکز امکان توسعه فعالیت ها را فراهم خواهد کرد.

 

محمدی کیا بر ضرورت حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و اذعان داشت: تیران و کرون ظرفیت خوبی در حوزه کانون های مساجد دارد که با بهره گیری از این فرصت امکان توسعه فعالیت ها فراهم می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جذب نسل جدید به مسجد همراه با ارائه برنامه های فرهنگی و هنری از دستاوردهای این مراکز بوده که توسط مردم به نفع جامعه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

لزوم توجه به اصلاح ساختار اداری

 

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط عمومی نقش اساسی دارد، اظهارداشت: پراکندگی جمعیت شهرستان و لزوم توجه به همه حوزه ها نیازمند نیروی انسانی و توسعه زیرساخت های اداری بوده که این مقوله در تیران و کرون ضعیف است.

 

محمدی کیا ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و امکانات در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به اختلال در خدمت رسانی و مشکلات اجرایی شده که نیازمند توجه به ساختار اداری است.

 

فرماندار تیران و کرون همچنین خواستار توزیع اعتبارات فرهنگی به موسسات این شهرستان برای رشد بیشتر فعالیت ها شد.

کد خبر 1213050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha