بهره‌برداری از دو پروژه در راستای هوشمندسازی مدیریت شهری کاشان

شهردار کاشان با اشاره به بهره‌برداری از دو پروژه هوشمندسازی «نقشه فتوگرامتری شهر» و «هوشمندسازی فرآیندهای شهرسازی» آن را نخستین گام برای تحقق شهر هوشمند دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «حسن بخشنده امنیه» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بهره‌برداری از دو پروژه هوشمندسازی «نقشه فتوگرامتری شهر» و «هوشمندسازی فرآیندهای شهرسازی» در کاشان نخستین گام برای تحقق شهر هوشمند است.

 

شهردار کاشان افزود: برای عینیت بخشیدن شهر هوشمند، در مرحله نخست باید فرآیندهای مدیریت شهری در این مسیر قرار گیرد و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، در واقع تلاشی برای پاسخ به این ضرورت است.

 

بخشنده امنیه در خصوص رونمایی از نقشه جدید شهر کاشان گفت: این نقشه به روش فتوگرامتری پهبادی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و در مقیاس یک هزارم تهیه شده و علاوه بر نقشه املاک، بلوک های و معابر شهر با دقت بسیار بالا، ابر نقاط متراکم دارای مختصات، مدل سه بعدی سطح شهر (DSM)، تصویر قائم، مدل رقومی ارتفاعی زمین(DEM)، لایه های GIS و...از جمله خروجی‌ها و محصولات این پروژه می‌توانند باشند.

 

شهردار کاشان، قدرت تفکیک بالای مسطحاتی و ارتفاعی برای انجام مطالعات متنوع در برنامه ریزی شهری، انجام مانیتورینگ و کشف تغییرات با استفاده از تصویر برداری دوره‌ای جهت نگهداری از اراضی مسکونی و طبیعی، مطالعات مکانیابی و محاسباتی انواع طرح های توسعه شهری(عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، بحران و ...)، مستندنگاری آثار و بناهای تاریخی، مدیریت پوشش گیاهی و فضای سبز، آنالیز میدان دید و نمایش موانع و..را برخی از مزایای این پروژه ذکر کرد.

 

شهردار کاشان در خصوص پروژه هوشمندسازی فرآیندهای شهرسازی گفت: این سامانه با اتصال همزمان به بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان، امکان دسترسی همزمان کاربران اعم از کاربران تحت وب یا کاربران محلی را فراهم ساخته و با استفاده از مدل فرآیندی بر اساس ساختار BPMS و نیز استفاده از قابلیت های زیر سامانه GIS مجموعه‌ای قوی و انعطاف‌پذیر را به منظور مدیریت فرآیندها و امور شهرداری پدید می آورد. 

 

حسن بخشنده امنیه یادآور شد: این پروژه با اعتبار ۱۶  میلیارد ریال اجرا شده و دارای سامانه‌های عوارض کسب و پیشه، ساخت و مشاهده تصاویر پانوراما، عوارض نوسازی، شهرسازی، ثبت و ویرایش اطلاعات معابر و بلوک ها، اطلاع رسانی قوانین و تعرفه املاک، بایگانی الکترونیک تصاویر و مدارک و همچنین بخش‌های متعدد دیگر زیرسامانه‌ها، نرم‌افزارهای مکمل، زیرفرآیندها و...است.

 

شهردار کاشان با قدردانی از تلاش مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کاشان، از اجرای پروژه‌های شاخص دیگر در این حوزه به ویژه در زمینه زیرساختی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد خبر 1213059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha