در مسیر مبارزه با جرائم خشن کوتاه نخواهیم آمد

رجبی گفت: با توجه به دستور ریاست معظم قوه قضائیه ستاد مبارزه با جرائم خشن در استان تشکیل می شود در تمامی مراجع قضایی شعب ویژه تشکیل خواهد شد و به شهروندان اطمینان می دهیم که در مسیر مبارزه با جرائم خشن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «حسین رجبی» در اولین نشست فصلی قضایی و انتظامی استان بیان کرد: اهمیت حوزه فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و نفوذ در مسائل فرهنگی کم هزینه ترین راه دشمن برای ضربه زدن به جامعه ما است و باید نسبت به این موضوع هشیار باشیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: اگر امروزه در حوزه مسائل فرهنگی شاهد برخوردها هستیم، به دلیل نفوذی است که صورت گرفته و قطع یقین اگر اقدامات پیشگیرانه گذشته اثرگذار نبوده، به معنای غفلت از برخورد نیست و ما از مسیری که در پیش گرفته ایم عقب نخواهیم نشست.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد برخی مسائل ضد فرهنگی در حوزه های مختلف هستیم، که رصدها صورت می گیرد و باید پیگیری و پیشگیری از این موضوعات به صورت شهرستانی باشد و مختص مرکز استان نخواهد بود، تا شاهد اثرگذاری اقدامات پیشگیرانه و گاهی برخوردی باشیم.

 

رجبی افزود: بی تردید اولویت دستگاه قضایی در تمامی حوزه ها پیشگیری است و اگر این اقدامات موثر واقع نشود قطع یقین رویکرد سلبی و برخوردی جایگزین خواهد شد و توصیه می کنیم همه بر مدار قانون حرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و انتظامی سعی خواهند کرد تا از نفوذ و مسائل ضد فرهنگی جلوگیری کنند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم حداقل در استان قزوین که به دارالمومنین شهرت دارد شاهد برخی مسائل ضد اخلاق و عفت عمومی نباشیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب رصدهای لازم را دارند و قطع یقین در بحث ناهنجاری های مربوط به آرایشگاه های زنانه و مردانه ورود جدی داشته و خواهیم داشت و توصیه می کنیم که این مراکز قوانین را رعایت کنند و بدون شک آنجایی که قانون نادیده گرفته شود، قطع یقین رویکرد برخوردی در پیش گرفته می شود و در صورت ادامه اقدامات ابتدا نسبت به پلمب آرایشگاه های متخلف و در صورت ادامه روند خود پرونده قضایی تشکیل می شود.

 

وی یادآور شد: با توجه به دستور ریاست معظم قوه قضائیه ستاد مبارزه با جرائم خشن در استان تشکیل می شود وهمچنین در تمامی مراجع قضایی شعب ویژه تشکیل خواهد شد و به شهروندان اطمینان می دهیم که در مسیر مبارزه با جرائم خشن کوتاه نخواهیم آمد و دست کسانی که دست به قمه، شمشیر وغیره می برند و برای شهروندان ایجاد رعب و وحشت می کنند، قطع خواهیم کرد و هشدار می دهیم که مبارزه همه جانبه دستگاه قضایی با جرائم خشن آغاز شده است.

 

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 9 هزار پرونده توهین در استان تشکیل شده که مجازات آن جزای نقدی در صندوق دولت است و این پرونده های سبک وقت و انرژی زیادی از دستگاه قضایی می گیرد و در این خصوص نهضتی آغاز شده و کسانی که مرتکب جرم توهین شوند با استفاده از ظرفیت های قانونی ملزم به نصب بنر عذرخواهی خواهند شد، امیدواریم با این نهضت در حوزه پیشگیری شاهد کاهش جرائم باشیم.

 

کد خبر 1213115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha