تشریفات خروج موقت خودرو‌ها در مراکز استان‌ها انجام می‌شود

تمام تشریفات خروج موقت خودرو‌های سواری و خودرو‌های حامل موکب‌ها و صادرات کالا‌های مصرفی در چارچوب ارائه تسهیلات به زائران اربعین حسینی و تسریع در خروج از کشور در مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در راستای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، گمرک ایران در دو بخش از جمله آماده سازی گمرکات مرزی جهت سهولت در تردد و پیاده روی زائرین و اعزام آن‌ها به کشور عراق و نیز خروج موقت موکب‌ها اقدامات لازم را انجام داده است.

 

گمرک در بخشنامه‌هایی به گمرکات استان‌ها و شهرستان‌ها که امکان خروج موقت موکب‌ها را دارند، اعلام کرد، برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام در مرز‌های خروجی، تمامی تشریفات گمرکی مربوطه از جمله خروج موقت سواری و کامیون‌های حامل وسایل مربوط به موکب‌ها و اظهار صادرات کالا‌های مصرفی را در خود گمرکات مراکز استان‌ها انجام دهند و در مرز‌های خروجی تنها کنترل و نظارت نهایی و خروج انجام شود.

 

در حال حاضر ارسال کالا به عراق در ایام اربعین در ۲ قالب صورت می‌گیرد. یک بخش لوازم و تجهیزات موکب‌ها است که، چون بعد از استفاده قابل برگشت به کشور است، باید در گمرکات مراکز استان‌ها مجوز خروج موقت را دریافت کنند. بخش دیگر لوازم مصرفی است که در ایام اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است برای آن مجوز صادرات قطعی صادر شود.

 

همچنین برای سهولت بیشتر در تردد زائران از مرز‌های خروجی به کشور عراق، گمرک در بخشنامه‌ای اعلام کرد تا ۲۶ شهریور صادرکنندگان به جای صادرات کالا از ۳ مرز شلمچه، چذابه و مهران که مرز‌های پرتردد زائران اربعین حسینی هستند، از مرز‌های صادراتی دیگر هم مرز با عراق از جمله پرویزخان، شوشمی، شیخ صله، سومار و مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند. در خصوص اتباع دیگر کشور‌ها که برای پیاده روی اربعین از مسیر ایران استفاده می‌کنند هم، همچون سنوات قبل گمرک امکانات و تسهیلات لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

کد خبر 1213136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha