استاندارد سیستان و بلوچستان نسبت به سایر دستگاه ها اعتبارات بسیار پایین تری دارد

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استاندارد استان نسبت به سایر دستگاه ها اعتبارات بسیار پایین تری دارد اظهار داشت: کمبود اعتبارات موجب شد پروژه های عمرانی چندانی نداشته باشیم.

«مجید محبی» مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در حوزه کاری ما بازدیدها به تنهایی کفایت نمی کند و باید بعد از آن به فکر رفع نواقص بود اظهار داشت: به ویژه در مواردی که عدم رفع نواقص که اگر هزینه بردار است اما از هزینه های جبران ناپذیر بعدی جلوگیری می کند. در بحث آسانسورهایی که دچار نقص فنی هستند عدم رفع این نواقص بسیار خطرناک خواهد بود و باید دقت کنیم که صرف حرکت کردن آسانسور دلیل بر سالم بودن آن نیست و ممکن است دچار حادثه و آسیب های جدی بشود.

 

مدیرکل استاندارد استان گفت: در حوزه آسانسور سال گذشته ۲۲۸ پروانه داشتیم و امسال تاکنون حدود ۵۰ گواهی در این حوزه صادر شده است. حجم ساخت و سازها بالا بوده و اطلاع رسانی انجام شده است.

 

وی افزود: هفته گذشته از بیمارستان امام علی(ع) به عنوان یک مکان پرتردد بازدید و بازرسی کردیم و راهنمایی های لازم صورت گرفت بقیه مراکز دولتی را هم به صورت مستمر پیرو تصمیمات و مصوبات شورای استاندارد استان در دستور کار داریم و پیگیری می کنیم و در مواردی که خطر جانی برای مردم داشته باشد پلمپ کرده و اجازه استفاده نمی دهیم.

 

محبی بر رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های مخصوص هر دستگاه تاکید کرده و بیان داشت: البته فرهنگ استفاده هم مسئله مهمی است گاه دستگاه استانداردهای لازم را دارد اما به درستی از آن استفاده نمی شود که در این زمینه ما به عنوان وظیفه تلاش می کنیم و از اصحاب رسانه هم درخواست همکاری داریم. مثلا گاهی از یک آسانسوری که ۵ نفر ظرفیت دارد برای جابه جایی ۹ نفر استفاده می شود که قطعا به دستگاه آسیب وارد می شود.

 

وی اظهار داشت: بازدید از مکان های عرضه و جلوگیری از ارائه کالاهای بی کیفیت، فاقد کیفیت یا پایین تر از حدمطلوب را در دستور کار داریم و در این حوزه حدود ۴ هزار بازدید داشتیم.

 

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: طبق ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که به ما اجازه داده با همکاری دادستانی استان با کالاهای کمتر از کیفیت و تولید کنندگان آنها برخورد کنیم از ابتدای سال سه جلسه آن صورت گرفته، سال گذشته این جلسات استارت خورد و قرار است به صورت مستمر، ماهانه ادامه پیدا کند؛توصیه های لازم هم از باب تذکر و از باب جمع آوری محصولات کمتر از کیفیت در بازار و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم در دستور کار است که صورت می گیرد.

 

وی افزود: موضوع جدیدی که در مسائل استاندارد وجود داشته و نیاز به اطلاع رسانی دارد گواهی استاندارد حد مجاز آلاینده ها است که این استاندارد در خصوص محصولات زراعی باقی است و در صادرات و مصرف آنها اطمینان خاطر را به مصرف کننده می دهد که این کالا به طور مثال از میزان استانداردی از کود و سم در آن استفاده شده و سرب و آلاینده های دیگری که ممکن است از طریق آبیاری با آب های آلوده، آب فاضلاب یا زمین هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند در آن محصول نباشد.

 

محبی ادامه داد: گواهی استاندارد حد مجاز آلاینده ها در بحث صادرات بسیار تاثیرگذار است و شرکت و مجموعه ای که این گواهی را داشته باشد دچار مشکل نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در بحث درآمدها اتفاق خوبی افتاده اظهار داشت: سال گذشته بعد از کاهش شدت همه گیری بیماری کرونا، شاهد پیشرفت بهتری در زمینه فعالیت های کاری بودیم و توانستیم نسبت به سال ۹۹، درآمد سه برابری را کسب کنیم. امسال تحقق درآمدی بسیار خوبی داشتیم و در شش ماهه اول سال نزدیک به ۲ برابر درآمد سال گذشته را محقق کردیم.

 

مدیرکل استاندارد استان افزود: سال ۹۹، مجوز استخدامی ۱۶ نیرو به ما داده شد، در هشتمین آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی برای ۱۴ پست ما شرکت کننده و داوطلب مشخص شد که ۱۳ نفر مشغول به کار شده و یک نفر هم به دلیل مشکلاتی که داشته مراحل پایانی کارش را می گذراند.

 

وی گفت: مشکلی که در بحث استخدامی ما وجود دارد در حوزه های فنی نیست بلکه در حوزه خدماتی و عمومی مانند روابط عمومی، حقوقی، خدمات، نگهبان و راننده است که محدودیت های قانونی وجود دارد. در استاندارد نیروی قراردادی بسیار کم داریم و اکثرا رسمی و پیمانی هستند. از ۷۰ نیرویی که داریم ۱۱ نفر قراردادی و یک نفر شرکتی است که امیدواریم آنها هم تبدیل وضعیت شوند.

 

محبی با بیان اینکه اعتبارات استاندارد نسبت به سایر دستگاه ها اعتبارات بسیار پایین تری دارد اظهار داشت: کمبود اعتبارات موجب شد پروژه های عمرانی چندانی نداشته باشیم. در بحث خدمات خودرویی، بازسازی و نوسازی ناوگان، نیاز به خودروی کار داریم که دستورالعمل ها و قوانین بودجه دست ما را بسته است در حالی که این موضوع بر بهبود روند کار بسیار موثر است.

کد خبر 1213164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha