اسکان و پذیرایی روزانه ۳ هزار زائر در موکب انصارالهدی

چعبی از استقرار موکب کانون امام حسین (ع) شادگان در مسیر نجف _ کربلا در عمود ۳۱۴ خبر داد و گفت: اسکان روزانه ۳ هزار زائران خواهر و برادر از اولویت‌های خدمات‌رسانی این موکب است.

«جلال چعبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوزستان، با اعلام برپایی موکب انصارالهدی در مسیر نجف _ کربلا، به همت بچه‌های مسجد و کانون اظهار کرد: اسکان، توزیع میان‌وعده و اجرای برنامه‌های فرهنگی محورهای خدمت‌رسانی این موکب در طول ۱۰ روز برپایی آن است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهرستان شادگان افزود: بچه های مسجد با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری در طول سال‌هایی که پیاده‌روی اربعین تبدیل به فرهنگ شده و توانسته جمعیت چند میلیونی را با خود همراه کند به طرق مختلف در این حماسه نقش آفرینی کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری همچون سرود در مسیر پیاده روی گرفته تا برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی از زائران حسینی (ع) و کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهرستان شادگان از جمله کانون‌های فعال این عرصه است که در ایام اربعین حسینی موکب انصارالهدی را در مسیرنجف _ کربلا به منظور میزبانی از زائران اربعین برپا می‌کند. 

 

چعبی با اشاره به حضور پرشور مردم در اربعین امسال پس از 2 سال توقف ناشی از شیوع کرونا تصریح کرد: امسال بر عطش مردم برای زیارت اربعین افزوده شده و قطعا اربعین متفاوتی را شاهد خواهیم بود که در یک دهه اخیر می تواند بی‌نظیر باشد. 

 

وی درباره خدمات موکب انصارالهدا(ع) در مسیرنجف کربلا خاطر نشان کرد: اسکان روزانه 2 هزار نفر از زائران برادر و یک هزار نفر از زائران خواهر از اولویت‌های خدمات‌رسانی موکب است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شادگان با بیان اینکه پذیرایی میان وعده به ویژه با چای، شربت و آب معدنی دیگر اولویت خدمت رسانی موکب انصارالهدی (ع) به زائران اربعین است تاکید کرد: محور سوم خدمات موکب ارائه خدمات فرهنگی مذهبی به زائران است، در مسیر نجف به کربلا مداحان و گروه‌های فرهنگی حضور دارند و برنامه توسل و سخنرانی و مرثیه‌خوانی برگزار می‌کنند. 

 

وی از اقامه باشکوه نماز ظهر اربعین همراه با قرائت زیارت اربعین و عزاداری به همت موکب انصارالهدی خبر داد و بیان کرد: هزینه برپایی و خدمت رسانی موکب انصارالهدا(ع) توسط بچه‌های مسجد، هیئت و کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) تامین می‌شود.

 

چعبی درباره تعداد خادمانی که در موکب انصارالهدی خدمت‌رسانی می‌کنند ادامه داد: حضور 120 خادم از برادران و خواهران را در موکب پیش‌بینی کرده‌ایم که 70 نفر ثابت و50 نفر شناور هستند و تلاش شده این خادمان دارای تخصص‌هایی همچون پرستار، آرایشگری، آشپزی، خیاطی، لوله‌کشی و ... باشند تا نیازهای موردنیاز موکب و زائران در موارد نیز تامین شود. 

 

وی ابراز کرد: موکب  انصارالهدی بچه‌های مسجد در مسیر نجف _ کربلا عمود 314 برپا شده که زائران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سراسر کشور می‌توانند  برای حضور در آن اقدام کنند.

 

چعبی با اشاره به آغاز برنامه‌های کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) برای دهه پایانی ماه صفر به ویژه ایام شهادت امام رضا (ع) بلافاصله پس از اربعین حسینی یاد آور شد: خوشبختانه به لطف خدا، این کانون مسجدی از نظر نیروی انسانی غنی است و لذا تیم خدمات اربعین ما با گروهی که برنامه‌های دهه پایانی صفر را پیش می‌برند متفاوت هستند و گروهی تازه‌نفس عهده دار این برنامه‌ها خواهند شد.

 

کد خبر 1213183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha