توصیه‌های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در مواجهه با آلودگی هوا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به اعلام افت کیفی هوا در ۱۵ شهریور و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم در سطح شهر بجنورد و جاجرم، توصیه‌هایی را در راستای حفظ سلامتی مردم ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «محمدرضا اکبری» روز سه‌شنبه (15 شهریور) اعلام کرد: با توجه به اعلام افت کیفی هوای امروز و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم در سطح شهر بجنورد و جاجرم از عموم شهروندان درخواست می شود تمام اصول بهداشتی و خودمراقبتی در خصوص مقابله با پدیده ربزگرد در قالب توصیه های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و خانواده رعایت کنند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توصیه های بهداشتی به مردم بجنورد و جاجرم با بیان اینکه اگر نیاز ضروری به بیرون رفتن از خانه ندارید در خانه بمانید، افزود: اگر نیاز به انجام کار در محیط بیرون از خانه دارید و ناگزیر به انجام آن هستید زمان را به حداقل برسانید.

 

وی افزود: ورزش دوستان به خصوص کوه نوردان و افرادی که پیاده روی روزانه دارند و همچنین افرادی که ورزش‌های بدنی سنگینی انجام می‌دهند سعی کنند این کار را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

 

دکتر اکبری با بیان اینکه افراد در معرض خطر همانند کسانی که دچار بیماری های مزمن ریوی، برونشیت، آسم و همچنین مادران باردار، کودکان، بیماران قلبی و سالمندان باید بیشتر مراقب باشند و حتما از ماسک استفاده کنند، اظهارکرد: شهروندانی که به جهت خرید مایحتاج روزانه از منزل بیرون می‌روند، خریدهایشان را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به رانندگان هم توصیه کرد هنگام رانندگی حتما شیشه های خودرو را بالا داده و وضعیت تهویه هوای خودرو را در حالت استفاده از گردش هوای داخل کابین قرار دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه بانوان گرامی سعی کنند گرد و غبار نشسته بر سطوح منزل را با پارچه ای مرطوب غبار زدایی کنند، افزود: شهروندان سعی کنند در این روزهای پر از گرد و غبار از مصرف میوه و سبزی سالم سازی شده غافل نباشند.

 

دکتر اکبری تأکید کرد: هم استانی های گرامی در این شب و روزهای گرم ولی آلوده از باز کردن درها و پنجره های مشرف به فضای باز برای خنک شدن منزل اکیدا خودداری کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه والدین گرامی مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند تا کمتر از منزل خارج شوند، نوشیدن زیاد آب و شست‌و‌شوی صورت و بدن را توصیه کرد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به متصدیان واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی هم توصیه کرد از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل خشکبار و آجیل و لواشک در کنار معابر عمومی و در معرض آلودگی خودداری کنند.

 

وی تأکید کرد: به تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود حتما از ماسک استفاده کنند.

 

کد خبر 1213237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha