خرید  میلگرد کارخانه پارس سیستان در اولویت پیمانکاران  پروژه ها باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خرید میلگرد کارخانه پارس سیستان در اولویت پیمانکاران ما و مجریان پروژه های باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسین مدرس خیابانی» در حاشیه  مراسم افتتاح واحد تولیدی فولاد پارس سیستان اظهار داشت:  افتتاحیه از این جنس که استان سیستان وبلوچستان را صاحب کارخانه فولاد می کند جای افتخار دارد و جا دارد از سرمایه گذار محترم جناب آقای نظری و بانک صنعت معدن تقدیر و تشکر کنم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز سیستان وبلوچستان  برای صنعتی شدن و  معدنی شدن  و توسعه  هیچ کمبودی ندارد  خیلی ها غبطه داشته های ما را می خوردند و ما حواسمان نیست که چه چیزی داریم.

 

مدرس خیابانی با بیان اینکه حیف که ما  کارخانه فولاد نمی داشتیم و  اکنون چراغ کارخانه فولاد را آقای نظری و پسرش روشن کردند، افزود: در جلسات شورای مسکن غبطه می خوردم که بزرگترین طرح خانه سازی  کشور را اجرا می کنیم  ولی متاسفانه بسیاری از مصالح ساختمانی خودمان را ازسایر استانهای می آوریم.

 

وی با اعلام اینکه ممنوع هستیم از خانواده نظری که 60 نفر سر سفره آنها نان می خوردند، افزود: سیستان و بلوچستان با گارگاه های متعدد عمرانی حیف ما مصالح آن از بین بیاید

 

استاندار به نکات آقای نظری در مورد توسعه کارخانه فولاد اشاره کرد و گفت: باید این 30 هزار تن به 60 هزار تن افزایش پیدا کند و فازهای دیگر و زنجیره های دیگر به سرعت طی شود.

 

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه خرید از میلگرد کارخانه پارس سیستان در اولویت پیمانکاران ما و مجریان پروژه های باشد، تصریح کرد:  کسی حق ندارد میلگرد از خارج از استان تامین کند البته  آقای نظری تلاش کند که ظرفیت را بالا ببرد تا نیاز استان را تامین کند.

 

وی با بیان اینکه برآورده کردن  مطالبات آقای نظری از جنس گاز، زمین و  پرداخت تسهیلات باید در اولویت اول مسئولان استان باشد، افزود: بسیاری از استان های پیشرو دارای صنعت فولاد هستند و امروز این افتخار نصیب سیستان و بلوچستان شده تا به این صنعت دست پیدا کنیم.

چراغ امید را سیستان وبلوچستان روشن کردند.

وی با بیان مطلب که خانواده نظری، چراغ امید را در بین مردم سیستان و بلوچستان روشن کردند،  افزود: با همکاری تمام دستگاه های اجرایی کارخانه فولاد با ظرفیت توسعه ۶۰ هزار تن و تولید ۳۰ هزار تن میلگرد در فاز اول راه اندازی شد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارخانه فولاد موجب اشتغال ۶۰ نفر از جوانان استان شده و هم اینک نیز در حال اجرای طرح های توسعه برای افزایش ظرفیت تولید پروفیل و لوله است.

 

وی گفت: بزرگترین طرح های عمرانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست و این طرح های بزرگ چون مسکن، جهاد آبرسانی و گازرسانی همه نیازمند به فولاد و صنایع فولادی هستند‌.

 

مدرس خیابانی تاکید کرد: امیدوارم امروز با تکمیل زنجیره فولاد بتوانیم روزی مصالح ساختمانی را در داخل استان تولید کنیم.

کد خبر 1213292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha