جهادگران تبیین با حضورآگاهانه در پیاده روی اربعین نقشه های دشمن را خنثی کنند

حجت الاسلام غروی با اشاره به حضور آگاهانه جهادگران جهاد تبیین در پیاده روی اربعین و خنثی کردن توطئه ها دشمنان گفت: برگزاری موفق پیاده روی اربعین در میان خدام و موکب داران ۲ کشور نشان دهنده در هم تنیدگی دین و سیاست است.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: پیاده روی اربعین با گذشت بیش از 10 سال از برگزاری آن به یک همایش گسترده و چشم گیر در جهان اسلام تبدیل شده و امروزه نه تنها کشوهای اسلامی بلکه سایر کشورهای دنیا نیز در این مراسم حضور دارند و شاهد حضور بیشاز 40 کشور دنیا در این مراسم هستیم و این امر نشان دهنده ظرفیت عظیم دین اسلام و مکتب سیدالشهداء (ع) است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام غروی امام جمعه سلفچگان استان قم در مورد دستاوردهای اربعین به شرح زیر ارایه می شود.

 

دشمن از گردهمایی اربعین چه بهره ای می برد؟ مهمترین دستاورد اربعین در میان ایران و عراق زا توضیح بفرمایید؟

 دشمن در موقعیت کنونی درصدد تفرقه میان مسلمانان است و راهپیمایی اربعین حسینی موجب ایجاد وحدت میان امت مسلمانان است. این راهپیمایی موجب می شود تا میان مسلمانان وحدت ایجاد شود که از برکت خون سیدالشهدا (ع) و قرار گرفتن امت اسلامی زیر بیرق امام حسین (ع) است.

 

وحدتی که میان موکب داران ایرانی و عراقی ایجاد شده است نیز نمونه ای از وحدت ایجاد شده در پیاده روی اربعین است. در این پیاده روی مردم ایران با عراق روبروی یکدیگر قرار می گیرند و با محبت و صمیمیت این مراسم باشکوه را برگزار می کنند و همه تلاش می کنند تا خدمات مناسب زائران را ارایه دهند. برگزاری موفق پیاده روی اربعین در میان خدام و موکب داران نشان دهنده در هم تنیدگی دین و سیاست است.

 

با توجه به اینکه انقلاب اسلامی استمرار تفکر علوی و نهضت عاشورایی است، شرایط کنونی دو کشور از جمله تحریم، شرایط اقتصادی و یا دخالت های بی جای استعمار در عراق در اینجا مشخص می شود که باید وحدت میان امت ها بیشتر شود. در این شرایط جهادگران عرصه تبیین باید وحدت میان دو امت را بیشتر نشان دهند.

 

جایگاه جهاد تبیین در پیاده روی اربعین را توضیح بفرمایید؟

در مورد اربعین و مسایل قبل و بعد از آن نیز جهادگران تبین باید آگاهانه عمل کنند تا ماهیت دشمن و نقشه های آنان و وحدت میان مسلمانان را به تمام دنیا نشان دهند و از ورود هرگونه انحراف و تفرقه در میان مسلمانان و یا اختلال در برگزاری این مراسم جلوگیری شود و در  این مسیر همواره منویات رهبر انقلاب را مد نظر قرار داده و توصیه های ایشان در مورد وحدت جهان اسلام  و جهاد تبیین در زمان حاضر را راهنمای خود قرار دهند البته اقدامات فرهنگی خوبی در این زمینه انجام شده است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم .

 

ارزیابی شما از برگزاری چندین ساله مراسم پیاده روی اربعین توضیح بفرمایید؟ مهمترین دستاور پیاده روی اربعین برای کشور عراق را توضیح بفرمایید؟   

 

 راهپیمایی اربعین به عنوان یکی از مهمترین مسایل و رویدادهای مذهبی و گردشگری در سال های اخیر با توجه به توسعه روابط میان دو کشور و میزبانی عراق برگزار می شود. حضور میلیونی مردم دنیا در سرزمین عراق نشان می دهد که پیاده روی اربعین به عنوان عنصر امنیت مطرح است و ذهنیت های منفی را در مورد عراق مبنی بر ناامنی در این کشور از میان می برد. راهپیمایی اربعین می تواند عامل مهمی در مراودات سیاسی منطقه با کشور عراق باشد تا ذهنیت منفی نسبت به ناامنی عراق را تغییر دهد.

 

معتقدم راهپیمایی اربعین برای عراق بسیار مفید است و نشان دهنده امنیت در این کشور است. این راهپیمایی برای دولتمردان و مسئولان این کشور نقطه مثبتی است و به عنوان یک فرصت می توان از آن بهره برد. این راهپیمایی می تواند ذهنیت منفی دنیا را نسبت به عراق از بین ببرد.

 

پیاده روی اربعین چه تاثیری بر روابط میان ایران و عراق برجای گذاشته است ؟

معتقدم روابط میان ایران و عراق در حال گسترش است و مهمترین رویداد میان دو کشور پیاده روی اربعین است که از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی هر دو کشور را غنی می کند. لازمه این غنا همکاری کامل میان دو کشور است که برای برگزاری این مراسم تمام تلاش خود را انجام می دهد.

 

اربعین امام حسین (ع) در میان دو کشور تبدیل به یک فرهنگ شده و ایرانیان و عراقیان این مراسم را مقدس می دانند و به عشق اهل بیت (ع) در این مسیر پیاده روی شرکت می کنند. همکاری دو کشور می تواند در حوزه های مختلف مانند سلامت، تامین امنیت، روادید و گذرنامه، تردد و حمل و نقل گسترش یابد.

 

آیا دشمن در کمرنگ جلوه دادن این مراسم معنوی و دینی مسلمانان موفق بوده است ؟

دشمن تمام تلاش خود را برای عملی کردن نقشه های خبیثانه صهیونیسم بکار می برد و در این راه از تمام مزدوران داخلی و خارجی استفاده می کند اما با توجه به تمام شیطنت های دشمن این مراسم تاکنون بسیار خوب برگزار شده است و فکر می کنم با عنایت اهل بیت (ع) و تدبیر دولتمردان این راهپیمایی رو به کمال حرکت می کند و در سال های آینده جمعیت بسیار زیادی بیش از گذشته در این پیاده روی شرکت می کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1213310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha