۳۲ درصد دانش آموزان خطرپذیر در حاشیه شهرها زندگی می کنند

عزت خواه گفت: آسیب های اجتماعی خود را نشان داده و ۳۲ درصد از دانش آموزان که بیشتر حاشیه شهرها زندگی می کنند، تمایل به خطر پذیری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت خواه» امروز (۱۵ شهریور ماه) در کارگاه آموزشی توانمندسازی و دانش افزایی معاونین پرورشی، مربیان و مشاوران شهرستان های بویراحمد، دنا، مارگون، لوداب و عشایر در یاسوج اظهار کرد: به فرموده حضرت امام رحمت الله علیه در ابتدای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اساس عالم بر تربیت بوده و آموزش بدون پرورش یک نسل را تباه می کند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه مربیان پرورشی باید نسل ها را بیدار و هوشیار کنند، افزود: امروز روز بیداری ما بوده و اگر معلمان پرورشی در خواب باشند، جامعه خواهد خوابید.
 

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین مفهوم تربیت به جای تعلیم و تربیت به کار رفته، یادآور شد: هیچ کجای سند تحول بنیادین از تعلیم خبری نبوده و بر تربیت تاکید فراوان شده است.
 

عزت خواه خاطرنشان کرد: همه معلمان باید مربی خوبی باشند و مسئولیت تربیت صرفاً بر دوش مربیان پرورشی نبوده، بلکه همه در این راستا وظیفه دارند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دبیران ریاضی، جغرافیا، زیست شناسی و دیگر موارد باید بتوانند در ساحت های شش گانه حضور داشته و آنها را به دانش‌آموزان بیاموزند.
 

وی با بیان اینکه مفهوم علم به معنای معرفتی آمده نه تجربه حسی، گفت: آنچه که ما تجربه می‌کنیم در این منظر کلام بر اساس هدف قرب الهی حیات طیبه و مفاهیم کلیدی تقوا و اخلاق مداری تاکید زیادی صورت گرفته است.
 

عزت خواه هدف تعلیم و تربیت را ساختن انسان ها به معنای واقعی و برداشتن موانع دانست و افزود: مربیان پرورشی باید موانع را بردارند و در صورتی که این موانع برداشته شد، زمینه ظهور و بروز ساختن انسان ها فراهم می شود.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه تربیت در متن تعلیم بوده و پیوستی نیست، خاطرنشان کرد: باید از همه معلمان خواسته شود تا حجاب را رعایت و آن را جدی بگیرند.
 

وی به نشست روسای آموزش و پرورش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این نشست عنوان شد که سالانه یک و نیم درصد خطر پذیری دانش آموزان رشد یافته است.
 

عزت خواه با اشاره به اینکه متغیرهای زمینه ساز آسیب های اجتماعی تغییر پیدا کرده، گفت: خشونت نیز در رتبه‌های بالای خطرپذیری قرار دارد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش سن خطر پذیری در دوره ابتدایی را یادآور شد و اظهار کرد: آسیب های اجتماعی خود را نشان داده و ۳۲ درصد از دانش آموزان که بیشتر حاشیه شهرها زندگی می کنند، تمایل به خطر پذیری دارند.
 

وی تاکید کرد: راه برون رفت از این مشکلات این است که مربیان پرورشی آستین‌ها را بالا زده و توجه ویژه ای به امور پرورشی داشته باشند.
 

عزت خواه ضمن تأکید بر اینکه برنامه های حوزه معاونت پرورشی مثل نماز، قرآن، عترت و مهدویت نباید فراموش شود، گفت: ۲۷۹ نفر طلبه برای همکاری در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند، زیرا نظام و کشور مدیون حضور فعال روحانیت است.

کد خبر 1213442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha