۹۶۴,۵ مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در كشور نصب شده  است

محمودی با بیان اینکه ۹۶۴,۵ مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در كشور نصب شده است، گفت: ۱۶۵ كشور دنیا اهداف گسترش انرژی تجدیدپذیر را تصویب كردند و هم اكنون ۴۹ درصد از ظرفیت نیروگاه نصب شده در كشور آلمان تجدیدپذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی محمودی، كارشناس و پژوهشگر اقتصاد انرژی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت گو درمورد چالش های توسعه انرژی های تجدیدپذیر با بیان اینکه طبق آخرین آمار سازمان انرژی های تجدیدپذیر كشور، تاكنون ۹۶۴,۵ مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در كشور نصب شده كه البته نصب این نیروگاه ها به معنای بهره برداری نیست، گفت: ۱۶۵ كشور دنیا اهداف گسترش انرژی تجدیدپذیر را تصویب كردند و هم اكنون ۴۹ درصد از ظرفیت نیروگاه نصب شده در كشور آلمان تجدیدپذیر است و قرار شده كه این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۶۵ درصد برسد. برق تجدیدپذیر كشور انگلستان هم ۴۵,۵ درصد است كه تا سال ۲۰۳۰ باید به ۹۵ درصد افزایش یابد.

 

این پژوهشگر اقتصاد انرژی با بیان اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت نیروگاهی نصب شده در كشور اسپانیا نیز تجدیدپذیر است كه تا سال ۲۰۳۰ قرار است به ۷۴ درصد برسد، گفت: نروژ به عنوان كشوری پیشتاز در این عرصه ۹۸,۴ درصد تولید تجدیدپذیر را دارد.

 

محمودی با اشاره به چالش های توسعه تجدیدپذیرها اظهاركرد: انرژی های نو طبیعتاً زباله های نو هم تولید می كنند كه برخی كشورها از این نظر مشكل پیدا كردند ضمن اینكه ما در حوزه انرژی های تجدیدپذیر محدودیت فنی و جغرافیایی و بی نظمی و بی برنامگی هایی هم داریم.

کد خبر 1213580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha