مطالبات کتابداران را پیگیری می کنیم

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات معیشتی کتابداران و نیازمندی های کتابخانه های شهرستان را در پایتخت پیگیری می کنیم.

«علی آذری» در بازدید از تنها کتابخانه عمومی شهر فاروج به خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان شمالی در فاروج اظهارکرد: ایجاد فضای مناسب یکی از زیر ساخت‌ها در حوزه کمک به افزایش سرانه مطالعه است که در این بخش شهرستان نیازمند توجه ویژه است.

 

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه کتابخانه تاکنون اقدامی نداشته ایم، بیان کرد: مطالبات کتابداران هم از مراجع مربوط پیگیری می شود تا پیشقراولان عرصه فرهنگ در شرایط بهتری بتوانند خدمات ارائه کنند.

 

وی افزود: نیازمندی های شهرستان در حوزه فضاهای کتابخانه ای و تجهیزات احصا  و ارائه شود تا به تناسب آن پیگیری ها انجام گیرد.

 

این نخستین حضور نماینده مردم شهرستان‌های فاروج و قوچان در فضای کتابخانه در مدت تصدی کرسی نمایندگی شهرستان است.

 

شهرستان فاروج دارای دو کتابخانه با درجه شهری و ۶ کتابخانه روستایی است.


چهار هزار 97 نفر در هشت کتابخانه شهرستان  با مجموع منابع 97 هزار و 528 جلدی،  عضو هستند و سرانه زیربنای کتابخانه ای شهرستان، 2.69 درصد با یک هزار و 326 متر مربع است.

 

از هشت کتابخانه شهرستان، سه کتابخانه خیر ساز است و کتابخانه شهر تیتکانلو در بخشی از فضای مجتمع فرهنگی یاس طبق توافق فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های مستقر شده تا طرح کتابخانه این شهر به بهره برداری برسد.

 

عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو در شهرستان فاروج، ۱۰ سال پس از تصویب طرح، روز دوشنبه 24 تیر سال 98 آغاز و پیمانکار مکلف شد که کار ساخت این مرکز فرهنگی را از فردای کلنگ‌زنی (سه شنبه) آغاز کند! 

 

این کتابخانه با گستره ۴۲۰ متر مربع در یک طبقه ساخته می شود. 

 

 

کد خبر 1213598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha