نجاتگران فاروج همپای زائران پیاده امام حسین (ع) شدند

مدیر جمعیت هلال احمر فاروج گفت: چهار نفر از نجاتگران فاروج همپای زائران پیاده امام حسین (ع) شدند تا آنان سفری بی خطر را طی کنند.

«حمیدرضا یاقوتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان شمالی در فاروج اظهارکرد: تیم هفت نفره نجاتگران و امدادگران استان 500 زائر پیاده حرم امام حسین(ع) را همراهی می کنند که از این تعداد چهار نفر نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان هستند.

 

مدیر جمعیت هلال احمر فاروج افزود: این زائران متقاضیان و منتخبان طرح 2020 از چهار محله کم برخودار شهرستان های استان هستند.

 

یاقوتی با اشاره به اینکه ماموریت نجاتگران 10 روزه بوده است که روزهای پایانی را طی می کنند، گفت: تیم نجاتگران با اقلام بهداشتی و درمانی به این سفر زیارتی اعزام شده اند.

 

وی افزود: مردم فاروج داروهایی به ارزش 80 میلیون ریال برای این زائران پیاده اهدا کردند که همراه تیم برای شرکت کنندگان در این سفر اعزام شد.

 

 

طرح 2020 بر مبنای فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و به‌عنوان تکلیفی برای همه ارکان نظام بوده است. طبق مطالعات انجام‌شده 2020 محله کم برخوردار در شهرهای مختلف کشور شناسایی و برنامه‌ریزی برای حمایت و توانمندسازی آنان انجام‌شده است.

 

در محلات کم برخوردار 20 دستگاه اجرایی و سازمان، وظیفه و نقش بر عهده‌دارند که مقررشده جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یکی از دستگاه‌ها در گام نخست با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کار را بر عهده گیرد و به‌عنوان هماهنگ‌کننده در سطح محلات اقدامات خود را انجام دهد.

 


2020 محله کم برخوردار در سطح کشور بر اساس مطالعات گسترده شناسایی و به پهنه‌های جداگانه تقسیم‌بندی شده‌ که مسئولان پهنه‌ها، بررسی، ارزیابی، برنامه‌ریزی، حمایت و توانمندسازی محرومان و مددجویان را برعهده‌ گرفته‌اند.

 


ایجاد خانه‌های هلال در محلات موردنظر، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و نیز کمک‌هزینه دارو و درمان با راه‌اندازی میز خدمت خانه‌های هلال‌احمر، برنامه‌هایی است که از طریق هلال‌احمر بر اساس ضوابط اعلامی اجرا می‌شود.

 

 

کد خبر 1213697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha