نخستین تحول حوزه اموال تملیکی کشور در خوزستان محقق شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:بزرگترین محموله با ارزش ذخیره شده در خوزستان، شامل یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو که سال‌ها در انتظار صدور حکم بودند با همکاری قوه قضائیه احکام آن‌ها صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سید احسان خاندوزی» عصر امروز (چهارشنبه ١۶ شهریور) در حاشیه افتتاح انبار تملیکی اهواز، با بیان اینکه این انبار بزرگترین انبار مکانیزه کشور در خوزستان است اظهار کرد: این انبار در قالب چند سوله مجهز با امکان بازیابی سریع کالاهای کشور و عدم فرسودگی آنها است که برای اولین بار افتتاح شد.

 

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: افتتاح این انبار آغاز نسل نو نظام انبارداری و نگهداری کالا‌ها در حوزه سازمان اموال تملیکی کشور به شمار می‌رود که نقطه شروع آن در خوزستان بود.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین و بالاترین ارزش مربوط به کالاهایی که ظرف چهار، پنج سال گذشته در انبار تملیکی نگهداری شده و صدور حکم آنها به طول انجامیده است تعیین تکلیف شد اضافه کرد: این کالاها شامل یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو خارجی است که با همکاری دستگاه قضا احکام آنها صادر شد و نهایتا تا مهرماه امسال در یک مزایده همگانی برای آنها برگزار می‌شود که همه مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

 

خاندوزی بیان کرد: با پیگیری رئیس جمهور موفق شدیم بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی شرکت‌های نفتی معوق از ۱۰ سال گذشته را وصول و به حساب شهرداری‌ها واریز کنیم.

 

وی تصریح کرد: تجهیز و احداث ساختمان‌های مربوط به حوزه انبار تملیکی، انبارداری و حوزه‌ای که مربوط به اموال مردم است، پس از سال‌ها بی‌اعتنایی به حقوق عامه، کارآفرینان و فعالان اقتصادی معنایی جزو آواربرداری از کوتاهی در بخش اقتصادی انجام می‌شود.

 

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی که امروز قد کشیده است باید از چهار سال قبل و بعضا‌ از ۱۰ سال گذشته در خصوص اموال مردم دلسوزانه و مسئولانه تصمیم گرفته می‌شد ابراز کرد: امروز قوه قضائیه به عنوان رکن تعیین تکلیف احکام قضایی و تعزیراتی همکاری خوبی با دولت شروع کرده و هم همت برخی مسئولان در حوزه اداری این مهم محقق شد.

 

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه اصلی خود را تسهیلگری برای کسب و کار، تولیدکنندگان و مردم می‌داند اذعان کرد: برای اینکه کسب و کار و تولید به آسانی محقق شود و شغل و چرخه تجارت به حرکت دربیاید وظیفه وزارت امانتداری دارایی‌های ملت و در پیش چشم مردم است.

 

خاندوزی عنوان کرد: امروز که نسل جدید انبارداری کالا در خوزستان را گرامی می‌داریم باید کمک کنیم ابتدا تسهیل چرخه تجارت برای ما کالای متروکه ایجاد نکند و دوم اگر به دلایلی مدتی کالا نگهداری شود، شان امانتداری با بهترین و کم هزینه ترین روش و به صورت شفاف انجام شود.

 

مساحت انبار تملیکی افتتاح شده در اهواز ۱۳ هزار و ۷۸۷ متر بوده و چهار قطعه سوله دارد. این انبار هفت میلیارد تومان قفسه‌بندی دارد و مختص لوازم خانگی است. در حال حاضر اموال نگهداری شده در این انبار مربوط به ۷۹ پرونده است که تقریبا همه پرونده‌ها به روز است.

 

لازم به ذکر است، وزیر اقتصاد و دارایی علاوه بر بازدید از انبار تملیکی از شهرک صنعتی نیز بازدید خواهد کرد و پس از آن قرار است با فعالان اقتصادی هم نشستی داشته باشد.

 

کد خبر 1213817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha