گام به گام تا میعادگاه عشق/ اربعین، تنها تکرار دوست‌داشتنی

این روزها شهرهای گیلان، قدمگاه عاشقانی است که برای رسیدن به دیار عشق فوج فوج، کاروان به کاروان با پای پیاده برای میهمانی سیدالشهدا(ع) گام در مسیر دلدادگی نهاده اند.

خبرگزاری شبستان از گیلان_ مائده فلاحتکارضیابری

محرم و صفر که راهی تقویم می‌شود، چوب خط زدن روز و هفته هم شروع می‌شود؛ محرم و صفر که مهمان سال می‌شود، چادر و چارقد مشکی هم به کنج دل آویزان و پیشانی‌بند «انا من حسین» آیینه شب و روز می‌شود.

 

زائران امام حسین(ع) مقصدی جز كربلا ندارند، آری عشق به حسین(ع) و اهل‌ بیت(ع) حرف اول و آخر را می‌زند، پیر و جوان، زن و مرد از گوشه گوشه دنیا، همه آماده رفتن با پای پیاده به سرزمین عشق و دلدادگی هستند، همه می‌خواهند به عشق امام خود و با كوله باری بر دوش، گام به گام تا میعادگاه عشق پیش روند.

 

زائران سرزمین كربلا از استان گیلان گروه گروه و فوج فوج راهی بهشت روی زمین می شوند تا اربعینشان را با عطر حرم امام حسین (ع) مطهر كنند.

 

 

این روزها علاوه بر خیابانهای شهر، فضای مجازی هم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، همه به فکر رفتن هستند و این را می‌شود از اطلاعیه‌های مختلف سطح شهر و آمد و شدهای مردم و وضعیت هایی که در فضای مجازی می گذارند اعم از «عازم کربلایم حلالم کنید»، «امام حسین ما را هم طلبید» و ... حس کرد.

 

مساجد و تکایا و هیئت‌های حسینی میزبان زائران حسینی هستند تا با شکوه هر چه تمام‌تر زائران ابا عبدالله الحسین(ع) بدرقه و نائب الزیاره جاماندگان از این سفر شوند.

 

شاید مبالغه نباشد اگر بگوییم از هر کوچه چندین خانواده در صدد رفتن هستند و با وجود مشکلات زیادی که گریبانگیرشان است، ترجیح می‌دهند به این سفر معنوی و روحانی بروند تا شاید غمها و دردهایشان را در این سفر گم کنند و با کوله باری از احساس امنیت و آرامش به خانه بازگردند.

 

 

اربعین در واقع قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) است که هر سال میلیون‌ها نفر از چهارگوشه جهان به این قرار عاشقانه می‌آیند و اکثریت این زائران هم از قشر متوسط به پایین جامعه هستند، این کبوتران عاشق می‌آیند تا بار دیگر با حضور خودشان به ندای هل من ناصر حسینی لبیک بگویند.

 

«میترا سبحانی» با بیان اینکه برای بار پنجم است که اربعین به عتبات عالیات مشرف می‌شوم اظهار کرد: اربعین که نزدیک می‎‌شود ماندن در ایران برای ما کربلا رفته ها آن هم در این روز، بسیار سخت و دشوار است.

 

این زائر اربعین حسینی افزود: اگرچه هوا در عراق بسیار گرم است و خورشید مستقیم می تابد اما عشق به حسین(ع) فراتر از همه سختی ها و مشکلات است.

 

وی با بیان اینکه مسیر اربعین با همه سختی هایش چیزی جز زیبایی در خاطره ها ندارد گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت عاشقانه، مؤمنانه و عارفانه همراه با بصیرت است و می توان گفت هجرت نمادین به سوی حجت خداوند است.

 

 

«رقیه رمضانی» با بیان اینکه راهپیمایی اربعین باشکوه ترین رزمایش منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) است تصریح کرد: راهپیمایی اربعین حسینی درس ها و پیام های زیادی دارد.

 

این زائر اولی بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک همایش و مانور بزرگی است که مشتاقان را به عرصه ظهور می‌رساند و اعلام می‌کند که راه اباعبدالله الحسین (ع) و یاران ایشان همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه حضور زائران حسینی در واقع حماسه ای هویت بخش است خاطرنشان کرد: زیارت اربعین انسان را از هلاکت و گمراهی نجات می دهد.

 

 گفتنی است؛ زیارت اربعین حسینی هر چند که ممکن است در ظاهر، مشکلاتی داشته باشد اما شیرینی و حلاوت خاص خود را دارد که انشاالله نصیب تمام علاقه مندان شود.

 

کد خبر 1213832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha