ضرورت تسریع و تسهیل در پرداخت وام به نیازمندان

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد کار عقلانی است، گفت: در پرداخت وام نیازمندان معرفی شده به بانک‌ها باید تدبیر و تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت لاسلام حسینی نسب امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) تنها نهادی است که در زمان حیات امام به نام امام نامگذاری شده و این نشانگر نگاه امام و انقلاب به محرومان و نیازمندان است، گفت: کمیته امداد امام خمینی ره از نهادهای با برکت انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سیره ائمه معصونین در رسیدگی به نیازمندان و بیان اینکه رسیدگی به فقرا و نیازمندان خیلی مهم و با ارزش است، گفت: در نظام اسلامی باید تلاش شود که هر سیاست و برنامه در خدمت نیازمندان باشد.

 

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد رزمندگان دفاع مقدس از خانواده متوسط و پایین بوده اند و این وظیفه مسئولان را در رسیدگی به آنان سنگین می کند، گفت: سرکشی به خانواده نیازمندان باید مستمر باشد.

 

امام جمعه سلطانیه با قدردانی از خدمات کمیته امداد امام خمینی ره، فقرزدایی را مهمتر و عقلانی تر از کمک موردی به نیازمندان دانست و گفت: توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد کار عقلانی است.

 

حسینی نسب به مشکلات افراد معرفی شده از کمیته امداد به بانک‌ها در تامین ضمانت وام ها اشاره کرد و گفت: در این باره باید در سطح ملی تدبیری اندیشده شود تا بانک‌ها نیز در این باره تسهیل کنند.

 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به گزارش مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: ایجاد مراکز قرض الحسنه در کمیته امداد ضمن اینکه ترویج قرض الحسنه است و برخی مشکلات مددجویان را هم حل می کند، از ابتکارات ماندگار کمیته امداد خواهد بود.

 

در ابتدای این دیدار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های کمیته امداد امام خمینی ره استان زنجان گفت: ایجاد ۱۳۰۰ فرصت شغلی در ۵ ماه اول سال، مصرف زکات جمع آوری شده در راستای توانمند سازی جامعه هدف و برنامه ریزی برای ایجاد مراکز قرض الحسنه از اقدامات و برنامه های کمیته امداد امام خمینی ره استان است.

 

کد خبر 1213954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha