۲۶۱ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری و شهرداریها واریز شد/لزوم مبادله موافقت‌نامه‌ها تا هفته آینده

ازهاری گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده ۲۶۱ میلیارد تومان به حساب دهیاری و شهرداریها واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، «ارسلان ازهاری» ظهر پنج شنبه ۱۷ شهریور ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به مصوبات کارگروه امورزیربنایی، توسعه روستایی و آمایش محیط زیست اظهار کرد: این کارجروه 397 مصوبه دارد که جنبه پیشنهادی دارد و باید با طرح در شورای برنامه‌ریزی به تصویب برسند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: با بررسی این مصوبات 15 طرح قرار شد که در صحن شورا مطرح و تصویب شوند.

 

وی افزود: در سال‌جاری آنچه که مصوبه کارگروه امور زیربنایی در سنوات گذشته بوده بررسی شده است.

 

ازهاری به اجرای طرح مطالعاتی مدیریت جامع منابع طبیعی منطقه صلوات‌آباد سنندج پرداخت و گفت: این طرح فضایی به لحاظ تفریحی برای مردم ایجاد می‌کند و زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌آورد و می‌تواند در ایجاد کمربند حفاطتی سبز سنندج موثر باشد‌.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به مصوبات سفر پرداخت و گفت: بخشی از تعهدات سفر استانی بوده و تخصیص پروژه‌ها نیز اعلام شده است که بعد از مبادله توافقنامه تخصیص‌ها صورت می گیرد.

 

ازهاری به مبادله موافقت‌نامه‌ها پرداخت و افزود: تا پایان هفته آینده شبانه‌روز حتی ایام تعطیل آماده مبادله موافقت‌نامه‌ها هستیم که ادارات باید اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: سال قبل ۲۶۱ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری و دهیاری ها واریز شد که ۹۶ میلیارد از این مبلغ به حساب دهیاری واریز شده است و بخشی باید برای ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی هزینه شود که امسال این اقدام انجام خواهد شد.

 

وی به طرح‌های خدمات مشاور پرداخت و اضافه کرد: نظارت به پروژه‌های خدمات مشاور  وجود ندارد چرا که تعداد زیادی از طرح‌های ادارات به یک مشاور داده شده که روند اجرای آنها به کندی پیش خواهد رفت.

 

معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: حدود ۴۰۰ پروژه ار سال ۹۹ باقی مانده که ۴۰۰ کارخانه‌دار، صنعتگر و سرمایه‌گذار منتظر مصوبات کارگروه زیربنایی هستند.

 

کیومرث حبیبی بیان کرد: در جلسه پنج ساعته روز چهارشنبه مقرر شد کارگروه تخصصی سازمان مدیریت، راه‌وشهرسازی و جهادکشاورزی تشکیل شود تا بیشتر به مصوبات یاد شده بپردارند و اولویت با پروژه‌های بالای پنج‌هزار مترمربعی خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: نیاز است این طرح‌ها در بازه زمانی ۱۰ روزه بررسی نهایی شوند تا تکلیف طرح‌ها معین شوند.

 

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح‌های کوچک کارگروه زیربنایی استان ایجاد کننده مسیر مناسبی برای سایر طرح‌ها هستند.

 

حامدقادرزاده با اشاره به اینکه مدت زمان ۱۰ روزه برای پرداختن به این طرح‌ها کم است، افزود: نیاز است فرصت بیشتری برای بررسی اصولی طرح‌های کارگروه امور زیربنایی استان اختصاص یابد.


 

مقیاسی رئیس دیوان محاسبات کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: سامانه صدور  مجوزها راه‌اندازی شده اما دستگاهها برای ثبت طرح در سامانه اقدام نکرده‌اند و نیاز است با ثبت طرح‌ها در روند اجرای آن تسریع شود‌.

 

وی بیان کرد: ملاحظات زیست محیطی باید مورد توجه کارگروه قرار گیرد تا تصویب طرح‌ها از چهارچوب ضوابط و قوانین خارج نشود.

 

در این جلسه طرح جامع شهر کامیاران نیز مطرح و قرار شد مشاور طرح در نشست با مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کردستان به بررسی بیشتر این طرح بپردازند.

 

کد خبر 1214001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha