درآمد چهار هزار میلیاردی بازی های رایانه ای در کشور

مهدی پور با اشاره به جنبه درآمدی و اقتصادی بازی های رایانه ای گفت: تا پیش از شیوع کرونا درآمد سالانه بازی های رایانه ای در کشور به چهار هزار میلیارد ریال می رسید.

«حسین مهدی پور مهدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به صنعت بازی سازی در دنیا اظهارداشت: این حوزه در ایران هم توسعه یافته ولی بیشتر جنبه مصرف کنندگی دارد که در حوزه تولید با وجود سرمایه انسانی توانمند باید سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

معاون نظارت و هدایت  فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: درآمد خوبی از محل بازی های رایانه ای بدست می آید و با بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری در این عرصه می توان به منافع اقتصادی خوبی دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه قرنطینه خانگی و سال های اخیر بهره گیری از بازی های رایانه ای برای اوقات فراغت افزایش یافته است، تصریح کرد: تا پیش از شیوع کرونا درآمد سالانه بازی های رایانه ای در کشور به چهار هزار میلیارد ریال می رسید که این درآمد این سال ها افزایش یافته است.

 

مهدی پور با بیان اینکه بازی های رایانه دغدغه خانواده ها است، تصریح کرد: واردات بازی ها به کشورمان به دلیل عدم مطابقت با گروه سنی و همچنین فرهنگ کشورمان باعث بروز چالش های فرهنگی و اجتماعی شده و با ساخت بازی در درون کشور این معضل قابل حل است.

 

وی توجه به زیست بوم فضای مجازی و بازی های رایانه ای را مهم خواند و گفت: با تولید محتواهای فرهنگی متناسب با گروه های سنی مختلف و به دور از فرهنگ های غربی به بسیاری از دغدغه های کشور پاسخ خواهیم داد و در انتقال فرهنگ های ناب و ارزشی موثر خواهد بود.

 

راه اندازی مراکز استانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای

 

معاون نظارت و هدایت  فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین با اشاره به اینکه نیازمند تعاملات استانی و فرصت سازی برای توسعه فعالیت در این عرصه هستیم، تصریح کرد: نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شده تا اینکه فرآیندهای قانونی برای راه اندازی دفاتر استانی بنیاد انجام شود.

 

وی ادامه داد: با راه اندازی دفاتر استانی امکان ارائه خدمات در استان به جای تمرکز در تهران فراهم خواهد شد و پروانه های فعالیت نشر، تولید و برگزاری مسابقات فراهم خواهد شد.

به گفته مهدی پور، در حال حاضر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در تحقق برنامه های بنیاد ملی بازی های رایانه ای همکاری می کنند.

کد خبر 1214071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha