تامین ۳ هزار اتوبوس برای انتقال زائران در خاک عراق

مخبر دزفولی از تامین سه هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در خاک عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «محمد مخبر دزفولی» عصر امروز (پنج شنبه ۱۷ شهریور) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، بخش‌های مختلف این پایانه و روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه د‌ولت عراق تمام تلاش خود را برای تجهیز امکانات به کار گرفته اما واقعیت این است که امکانات آن سوی مرز پاسخگوی این میزان زائر نیست.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: خوشبختانه در پایانه‌های مرزی روند کمک به طرف عراقی و ارائه خدمات رفاهی به آن‌سوی مرز آغاز شده و با مذاکره تلفنی که روز گذشته با نخست وزیر عراق انجام دادم، برخی از مسائل مرتفع شده به نحوی که در حال حاضر فرایند کنترل گذرنامه با سرعت و بدون معطلی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه با هماهنگی ستاد اربعین خوزستان و طرف عراقی، امکان ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق فراهم خواهد شد تا مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل در آن سوی مرز مرتفع شود، تصریح کرد: زمان زیارت اربعین موسع است، به زائرین توصیه می شود با مدیریت و زمان‌بندی سفر، توقف خود را در کربلا کوتاه کنند تا دغدغه‌ها نسبت به ازدحام در بازگشت آنها کاهش یابد.

 

مخبر دزفولی یاد آور شد: امسال جمعیت زائران بیش از سال های گذشته پیش بینی شده است و اربعین با گرمای شدید هوا همزمان شده که امیداوریم با کمک خود زائرین بتوانیم مراسم اربعین را به نحو مطلوب برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به بازدید مجدد خود از مرزها ظرف کمتر از دو هفته، گفت: رئیس جمهور شخصا دغدغه جدی نسبت به برگزاری مطلوب مراسم اربعین دارد و دولت تمام توان خود را در دیپلماسی و مذاکره با طرف عراقی به کار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: از طرف عراقی خواسته‌ایم ظرفیت پذیرش فرودگاه‌ها را افزایش دهد و مشکل سهمیه بندی مرزها نیز حل شده است.

 

معاون اول رییس جمهور همچنین از پیگیری برای حل مشکل تردد اتباع غیرایرانی از پایانه‌های مرزی کشور برای ورود به عراق خبر داد و بیان کرد: برای تامین اتوبوس به میزان مورد نیاز، از طریق دستگاه‌های اجرایی سه هزار اتوبوس فراهم شده ضمن اینکه برای حل مشکل حمل و نقل، امکان تردد زائران با خودروهای شخصی نیز فراهم شده است.

 

کد خبر 1214088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha