موکب فرهنگی نذر قدم‌های زینب در مرز تمرچین برپا می‌شود

محسن رضایی گفت: در راستای غنی‌سازی بحث زیارت اربعین همگام با برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی از سوی اداره ارشاد موکب فرهنگی نذر قدم‌های زینب در مرز تمرچین برپا می‌شود.

«محسن رضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: موکب فرهنگی «نذر قدم‌های زینب» در راستای معرفی برنامه‌های فرهنگی استان و این‌که بتوانیم برای غنی‌سازی بحث زیارت اربعین همگام با برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارهای فرهنگی ماندگاری را به فعلیت برسانیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: در کنار خدمات‌رسانی به زائران در بحث پذیرایی، خدمات فرهنگی، ارائه پک های فرهنگی، هدایای فرهنگی، مخصوصاً ارائه خدمات فرهنگی به زائران خارجی که از مرزهای خارجی وارده مرز تمرچین می‌شوند از اهداف برپایی این موکب است.

 

 وی با بیان این‌که با برپایی این موکب فرهنگی می‌خواهیم در راستای معرفی فرهنگ غنی اسلامی به زائران خارجی قدمی مثبت برداریم، تصریح کرد: در این موکب تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شود و همچنین در میان پک‌های فرهنگی کتاب‌های زیارت عاشورا، سربند عاشورایی و همچنین کتاب‌هایی با محوریت اسلام و عاشورا و مکتب امام حسین(ع) به زائران ارائه می‌شود.

 

 این مسئول ادامه داد: بسته‌بندی شکلات‌های نذری به کمک کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و همچنین ایجاد محیطی فرهنگی برای استراحت چنددقیقه‌ای زائران نیز از برنامه‌های این موکب بشمار می‌رود.

 

رضایی خاطرنشان کرد: این موکب فرهنگی با ظرفیت کانون‌های فعال اتفاق می‌افتد و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده است سعی خواهیم کرد که بیشتر کانون‌های فعال در مرگز و جنوب استان در این موکب حضور داشته باشند.

 

 مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: یکی از جلوه‌هایی که در این مکعب وجود خواهد داشت آماده‌سازی محلی برای گرفتن عکس یادگاری همراه با جایزه خواهد بود که می‌تواند خاطره خوبی از این سفر معنوی به‌جای بگذارد.

 

 این مسئول اضافه کرد: گذاشتن دفترچه‌ای برای نوشتن دلنوشته زائرانی که از زیارت برمی‌گردند نیز یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته‌شده است که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از اربعین این دلنوشته ها تبدیل به کتاب و یا بنرهایی با دست‌خط خود زوار شده که در خیابان‌ها نصب میشوند.

 

وی با بیان این‌که این خدمات تا ده روز ارائه خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم در این موکب بتوانیم مصاحبه‌ها و آثار ماندگاری را از این سفر معنوی به یادگار بگذاریم.

 

کد خبر 1214154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha