راه اندازی کارخانه پارس سیستان چراغی در دل مردم  سیستان و بلوچستان روشن کرد

مدیر شرکت کارخانه پارس سیستان گفت: راه اندازی کارخانه پارس سیستان چراغی در دل مردم این استان کمتر توسعه یافته در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی روشن کرده است.

نذری، مدیر  شرکت کارخانه پارس سیستان  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ما با نگاه خاص و ویژه استاندار محترم، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و بانک های صنعت و معدن: سپه، ملت و پاسارگاد توانستیم چرخ صنعت فولاد استان را به گردش درآوریم گفت: این مجموعه با ۱۰ هزار مترمربع مساحت و سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی، سالانه ۳۲ هزار تن میلگرد تولید و عرضه خواهد کرد.

 

نظری اظهار داشت: این کارخانه هم اکنون به عنوان نماینده استان در صنعت تولید میلگرد کشور شناخته می شود و این مایه افتخار است که ما با استفاده از نیروهای توانمند بومی در راستای احیای واحد تولیدی که تاکنون در استان وجود نداشته قدم نهادیم و مایه خوشبختی است که سبب اشتغال و ارتزاق ۶۰ نیروی بومی مستقیم و ۲۰۰ نفر به طور غیرمسقیم فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این واحد تولیدی چراغی در دل مردم این استان کمتر توسعه یافته در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی روشن کرده است افزود: در مسیر پرفراز و نشیب راه اندازی این واحد تولیدی اگرچه حمایت های بسیاری را داشتیم اما سختی مسیر در ادامه راه گریزناپذیر است اما معتقدیم هر سختی که از آن تدبیر حاصل شود دیگر سختی نیست و تبدیل به نعمت می شود.

 

مدیر شرکت کارخانه پارس سیستان  بیان داشت: مشکلات عدیده ای اعم از تامین سوخت خط تولید با توجه به نوع صنعت فولاد، عدم بهره مندی از نعمت گاز و همچنین عدم واگذازی زمین های اطراف جهت اجرای طرح های توسعه ای، مواردی است که باید به قید فوریت به آنها پرداخته شود. چرا که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید این کارخانه به سالانه ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید و مشکلاتی مانند آنچه ذکر شد می تواند این روند را دچار اختلال کند.

 

وی ادامه داد: برنامه بعدی ما راه اندازی واحد ذوب، تولید شمش، لوله و پروفیل با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی و فراهم کردن اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم می باشد که تحقق آن منوط به تامین منابع مالی و کمک به کاهش هزینه های تولید و از طرف دیگر فراهم آوردن شرایطی جهت کاهش هزینه های حمل و نقل محصولات است.

 

نذری تصریح کرد: واگذاری زمین های اطراف که نیاز به ۶۰ هزار مترمربع می باشد، دریافت تسهیلات در جهت توسعه و دریافت حمایت محیط زیست در راستای افزایش حلقه های تولید زنجیره فولاد از دیگر حمایت هایی است که این مجموعه برای گردش خط تولید نیاز دارد.

 

وی افزود: نیاز به دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیارد ریالی در بخش سرمایه در گردش مجموعه داریم که ان شاالله با کمک بانک ها میسر شود تا هرچه سریعتر خط تولید میلگرد امکان تولید در سه شیفت چرخشی و امکان افزایش نیروی انسانی مجموعه فراهم شود.

 

مدیر شرکت کارخانه پارس سیستان  یادآور شد: این کارخانه ۱۵ سال راکد بود که ما از سازمان ورشکستگی کل کشور خریداری کردیم، سال ۹۹ نسبت به بازسازی و نوسازی خط اقدام کردیم و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رساندیم. تولید فاز اول ما میلگرد است و در حال حاضر با تولید ۶۰ هزار تن در سال می توانیم ۳۰ درصد بازار داخلی استان را فراهم کنیم.

کد خبر 1214167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha