۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش  بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در سیستان و بلوچستان می توانند به راحتی به بخش خصوصی مراجعه کنند، گفت: ۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

«شهریار شهرکی» مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: اتباع بیگانه  اقشار  آسیب پذیر براساس تفاهم نامه ای و با داشتن اقامت معتبر و مدارک هویتی وزارت کشور  با پرداخت سرانه به صورت متمرکز بیمه می کنیم و افراد غیر آسیب پذیر را با داشتن مستندات  و مدارک مورد تائید وزارت کشور با پرداخت سرانه بیمه سلامت می شود.

 

 وی با بیان اینکه  یعنی نزدیک به  80 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش  بیمه سلامت هستند، افزود: براساس آخرین سرشماری  در سال 85 ، 3 میلیون و 50  هزار نفر  جمعیت استان است که  از این جمعیت  2 میلیون و 460 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان و باقیمانده تحت پوشش بیمه کارکنان سایر اقشار و ایرانیان هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان نمود: کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه  ای نیستند با ارائه مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت و سامانه شهروند می توانند بیمه شوند و به مدت سه ماه از این بیمه به صورت رایگان استفاده کنند.

 

شهرکی یادآور شد:  بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در سیستان و بلوچستان می توانند به راحتی به بخش خصوصی مراجعه کنند این در حالی است در استانهای دیگر بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در قالب نظام ارجاع می توانند به بخش خصوصی مراجعه کنند.

کد خبر 1214260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha