جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار نفر بطور شبانه روز توسط اتوبوس‌های شهرداری یزد به مرز چزابه

فعالی از اعزام بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس این سازمان برای کمک به حمل و نقل زائران اربعین حسینی به مرز چزابه خبر داد.

مهدی فعالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان یزد از اعزام بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس این سازمان برای کمک به حمل و نقل زائران اربعین حسینی به مرز چزابه خبر داد و عنوان کرد: خدمت به زائران حرم اباعبدلله الحسین(ع) در اربعین حسینی، افتخاری بزرگ برای مجموعه شهرداری یزد است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد، ضمن ابراز رضایت و خرسندی از مشارکت در این اقدام معنوی، گفت: همه ساله عده کثیری از عاشقان امام حسین (ع)، با پای پیاده عازم زیارت کربلا می شوند که سازمان حمل و نقل شهرداری یزد نیز با افتخار در این خصوص اقدامات گسترده ای را در بخش های مختلف ایاب و ذهاب، برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی انجام می دهد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده، در حال حاضر، سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با اعزام بیش از ۳۰ دستگاه از اتوبوس های بخش خصوصی با نام "یزد؛ حسینیه ایران"، نسبت به استقرار آن ها برای انتقال زائران را در مرز چزابه عراق می نماید که نقش موثری در جلوگیری از ازدحام و معطلی زواران اربعین حسینی خواهد داشت.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با اشاره به فاصله حدود ۱۰ کیلومتری بین مرز ایران و عراق گفت: این تعداد اتوبوس کار جابجایی زائران اربعین حسینی را در این فاصله از محل پارکینگ خودرو ها تا گمرک را بر عهده دارند.

فعالی افزود: هر دستگاه اتوبوس در هر ساعت بطور میانگین ۸۴۰ نفر و در طول شبانه روز (۲۴ ساعته) ۲۰۱۶۰ نفر را جابجا می نمایند که با احتساب تعداد ۲۷ دستگاه اتوبوس که در طول شبانه روز در این طرف مرز در حال جابجایی مسافران از پارکینگ بسمت گمرک می باشند روزانه در مجموع ۵۴۴۳۲۰ نفر توسط اتوبوسهای ناوگان جابجا می شوند.

همچنین در طرف دیگر مرز ۲ دستگاه اتوبوس موجود می باشد که حدوداً در هر ۳ ساعت بیش از ۱۰۰ نفر و در طول مدت ۲۴ ساعت ۸۰۰ نفر را از مرز به سمت نجف جابجا نموده که در مجموع این دو دستگاه ۱۶۰۰ نفر را در طول شبانه روز جابجا می نمایند.

فعالی در پایان، ضمن آرزوی قبولی زیارت و سلامتی برای تمامی زائران اباعبدالله الحسین(ع) برای کاروان اعزامی مجموعه حمل و نقل شهرداری یزد نیز آرزوی سلامتی و توفیق نمود.

کد خبر 1214378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha