خراسان شمالی آماده همکاری با بنگلادش در صنعت نساجی است

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بنگلادش و استان خراسان شمالی، می توان همکاری های مطلوبی در حوزه صنعت نساجی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی صبح امروز شنبه (19 شهریورماه) در دیدار «جولیا معین» رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با اعلام آمادگی استان برای همکاری در حوزه توسعه صنعت نساجی، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بنگلادش و استان خراسان شمالی، می توان همکاری های مطلوبی در این حوزه ایجاد کرد.

 

وی افزود: با حضور سرمایه‌گذار خارجی و فراهم کردن زمین و امکانات موجود در خراسان شمالی می‌توان زمینه توسعه نساجی در این استان را فراهم کرد.

 

استاندارخراسان شمالی، وجود معادن غنی و ظرفیت های بالقوه در حوزه کشاورزی، دامپروری و ساختمانی را از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و ادامه داد: در این حوزه ها هم می توان در بخش صادرات محصولات به کشور بنگلادش اقدامات لازم را انجام داد.
 

 

وی همچنین بر توسعه همکاری‌های استان با بنگلادش در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
 

«جولیا معین» رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران نیز در این دیدار، با بیان اینکه بیش از 100 منطقه ویژه اقتصادی در بنگلادش وجود دارد، گفت: رشد اقتصادی سریع بنگلادش موجب شده است تا طرح های حوزه های مختلف را سریع تر به سرانجام برسانیم.


وی با اشاره به اینکه کشور بنگلادش دومین صادر کننده بزرگ پوشاک دنیا است، تصریح کرد: آماده همکاری با استان خراسان شمالی در حوزه صنعت نساجی در قالب تفاهمنامه هستیم.

 

 

کد خبر 1214425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha