شیراز باید مقصد دوره‌ های عاشوراپژوهی شود

حقایقی گفت: شیراز در عرصه‌ های هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی در کشور بی ‌نظیر است و شیراز باید مقصد دوره‌ های عاشوراپژوهی شود تا در بستر معارف دینی و مذهبی نفس بکشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «سید حسین حقایقی»، ضمن حضور در هجدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: مهم‌ تر از ایجاد ساختار در کشور، تربیت انسان‌ های کنشگری است که در این ساختار زندگی می ‌کنند.

مدیرکل امور دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: بدین ترتیب لازم است شیراز به مرکز عاشوراپژوهی تبدیل شود و امیدواریم سالانه با حضور «محمدرضا سنگری»، عاشورا‌پژوه، فرصتی برای جوانان شهرمان برای آشنایی با معارف عاشورا و مکتب امام حسین (ع) ایجاد شود.

وی اضافه کرد: حماسه عاشورا توسط 72 نفر رقم خورد و ما باید در مکتب آن بزرگوران شاگردی کنیم و حماسه عاشورا نباید به محرم و صفر محدود شود زیرا هر روز ما عاشوا و اربعین است.

حقایقی تاکید کرد: بخشی از مسئولیت من، رسیدگی به آسیب ‌های اجتماعی است و گاهی باید خون گریست بر اتفاقاتی که برای جوانان رقم می‌ خورد و گرگ‌ هایی که در مقابل جوانان نشسته ‌اند تا آنها را از مسیر حسینی دور کنند و وظیفه تک تک ما این است که در مقابل آسیب‌ هایی که نسل جوان را تهدید می‌ کند، پرچم ‌دار باشیم.

وی ادامه داد: شیراز در عرصه‌ های هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی در کشور بی ‌نظیر است و شیراز باید مقصد دوره‌ های عاشوراپژوهی شود تا در بستر معارف دینی و مذهبی نفس بکشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: یکی از کمبودهای ما در حوزه فرهنگی در زمینه باورهاست و سه لایه باورها، گرایش‌ ها ونمادها در فرهنگ نقش مهمی دارد.

کد خبر 1214426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha