استفاده عراق از آمبولانس های هوایی برای مراسم اربعین برای نخستین بار

فرمانده عملیات مشترک عراق از فعال سازی آمبولانس های هوایی برای نخستین بار برای مراسم اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد: خط اورژانس هوایی برای اولین بار در ایام زیارت اربعین امام حسین(ع) از طریق مهیا کردن هواپیماهای نظامی برای انتقال موارد خاص افتتاح شد.

الخفاجی ادامه داد: نیروهای امنیتی همه جاده های زائران را از طریق عملیات نظامی در شمال کربلا به سمت جرف الصخر و فرماندهی عملیات الانبار و کربلا ایمن کردند.

 

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی بیشتر از هرسال گذشته در مسیرها مستقر شدند و وضعیت امسال از سال 2003 متفاوت است.

 

آمبولانس هوایی، نوعی وسیله نقلیه بخش اورژانس است که برای کمک‌های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس به علت عدم سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده می‌شود. گروه کمکی آمبولانس هوایی، مجهز به وسایلی هستند که می‌توانند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند. این وسایل شامل دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد هستند. بیشتر از آمبولانس هوایی جهت دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت‌گذر یا دارای اهمیت زمانی استفاده می‌شود.

از هواپیماهای بدون سرنشین نیز می‌توان برای انتقال سریع خون، دارو و تجهیزات پزشکی به مناطق دور افتاده یا بیمارستان‌های دیگر بهره برد

کد خبر 1214482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha