۲ موکب کانون های مساجد اردبیل در مسیر اربعین حسینی برقرار شد

دو موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد گلشن رضا (ع) و قدس از استان اردبیل در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برقرار شد و تا روز اربعین برای زوار کشورهای مختلف خدمات ارائه خواهند داد.

خبرگزاری شبستان – اردبیل: مسیر پیاده روی اربعین حسینی میعادگاه عاشقان اباعبدالله حسین (ع) است که برای دلدادگی با آرمان های آن حضرت پای در این مسیر می گذارند تا عشق و ارادت خود را نصبت به اهل بیت (ع) نشان دهند.

 

فعالان کانون های مساجد گلشن رضا (ع) و قدس از استان اردبیل نیز در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق با برپایی 2 موکب عشق و ارادت خود را نسبت به زوار امام حسین (ع) نشان دادند و در این مواکب به زائران کشورهای مختلف خدمات ارائه خواهند داد.

 

در این خصوص گفتگویی با «فرحناز حسین زاده» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «گلشن رضا (ع)» و «حسین میراضی» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری قدس با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل را در ذیل خواهید خواند:

 

- خانم حسین زاده به عنوان اولین سئوال در خصوص فعالیت های موکب کانون فرهنگی هنری «گلشن رضا (ع)» توضیح بفرمائید؟

حسین زاده؛ موکب این کانون با نام موکب ابوالحسنی در شهر نجف مستقر است و تا روز اربعین حسینی به زوار کشورهای مختلف خدمات مختلف ارائه خواهد داد.

 

- چه خدماتی را در این موکب تدارک دیده اید؟

حسین زاده؛ در این موکب تغذیه برای وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام پیش بینی شده است، به جز مسئله تغذیه در خصوص سایر مسائل از جمله اتاق کودک، حضور مترجم، مداحی و استقرار روحانی برای پاسخگویی به شبهات نیز در این موکب به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

 

- در خصوص سایر فعالیت های این کانون بفرمائید؟

حسین زاده؛ البته بجز برپایی موکب در کشور عراق، یک کاروان شامل 2 دستگاه اتوبوس نیز برای اعضای کانون زائر اولی تدارک دیده ایم که بزودی راهی کشور عراق برای حضور در پیاده روی اربعین خواهند شد.

 

- جناب آقای میراضی مجموعه فرهنگی هنری قدس در خصوص برپایی موکب چه تدارک دیده اند؟

میراضی؛ به حمدالله امسال توفیق این را داریم که امسال اعضای مجموعه فرهنگی هنری قدس توانست با موکب بزرگی در سه منطقه شهر کربلا مستقر شود و به زوار امام حسین (ع) خدمات ارائه دهد البته موکب این کانون با عنوان «هیئت الرضا (ع)» خواهد بود و این خیمه ها در خیابان منتهی به بین الحرمین، باب الراس الشریف و سومین نیز مکانی در بین این خیابان ها مستقر است.

 

- خدمات این موکب چه خواهد بود؟

میراضی؛ پذیرایی صبحانه، ناهار و شام در این موکب برای زائران بارگاه ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه خواهد شد.

 

کد خبر 1214502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha