حرم مطهر امام علی علیه السلام و فضای پیرامونی مملو از جمعیت / سازماندهی زوار؛ ضرورتی که باید در اولویت باشد

ازدحام فوق العاده جمعیت در حرم مطهر به گونه ای است که فضاهای پیرامون اعم از رواق ها و صحن ها و... کاملاً پُر و سرازیر خیابان های اطراف است؛ از این رو سازماندهی زوار امری اولویت دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اعزامی به پیاده روی اربعین؛ نجف اشرف مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف یا عازم پیاده روی اربعین هستند و یا از زیارت کربلای معلی بازگشتند‌.

 

 

 

موکب های متعددی به ویژه از ایران و عراق در نجف اشرف، کوفه و سهله در حال پذیرایی از زائران و خدمات دهی به آنان است؛ جدای از این حسینیه ها و مجتمع هایی نیز به این امر همت گماردند.

 

 

با وجود تلاش های انجام شده اما زیرساخت های مختلف از جمله بهداشتی در نجف اشرف مناسب و کافی نیست.

 

 

عدم سازماندهی زوار اربعین باعث ازدحام فوق العاده جمعیت شده به گونه ای که فضاهای پیرامون حرم مطهر اعم از رواق ها و صحن ها و به خصوص صحن بزرگ حضرت زهراسلام الله علیها و حتی خارج از حرم کاملاً پُر است.

 

 

حرم مطهر به طور پیوسته و بی وقفه شاهد رفت و آمد زوار است در حالیکه کمبود خادم در حرم مطهر کاملاً محسوس است.

 

 

مدیریت کودکان و سالمندان به ویژه در گرمای هوا نیز مسئله مهم دیگری است که تدابیر مناسب تری لازم دارد.

 

 

تعداد مراکز خدمات پزشکی حتماً باید در مجاورت حرم افزایش یابد و راهنمای زائر نیز در نقاط مختلف مستقر باشد.

 

 

سرویس بهداشتی در مسیر رسیدن به حرم نیز لازم است تعبیه شود که هم به رفاه حال زائرین است و هم به بهداشت شهر می کند.

 

در ورودی مسجد کوفه و کمی جلوتر از بارگاه میثم تمار، در سمت راست، جایگاه های خوبی صرفاً برای وضو تعبیه شده که می تواند در خیابان های منتهی به حرم مطهر نیز انجام شود که کمک بزرگی به زائران می کند.

 

 

مردم از اقصی نقاط دنیا راهی زیارت اربعین می شوند و همه سختی ها را به جان خریده اند؛ زن و مرد، کودک و نوجوان، جوان و سالخورده و... در این موج خیره کننده حضور دارند در حالیکه بازتاب رسانه ای این حرکت عظیم جهانی و انعکاس صحنه های بی بدیلی که از طرف عاشقان و دلدادگان حسینی رقم می خورد باید بسیار بیشتر از وضع موجود باشد.

 

 

اربعین حسینی در حالیکه از طرف طاغوتیان زمان در بایکوت خبری است اما باید توسط رسانه های دوستدار به ویژه جهان اسلام و در صدر آن رسانه های شیعی بازتاب متفاوت و فراگیری داشته باشد در حالیکه جا برای کارهای فراوانی وجود دارد زیرا بی اغراق، صفحاتی از تاریخ در حال رقم خوردن است که باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود.

 

 

 

کد خبر 1214514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha