تولید ۱۰۰عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندران/زندگی روحانیون شاخص در دوران دفاع مقدس کتاب می شود

سردار ملکی از تولید ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: نقش روحانیون شاخص در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم همانند روحانی شهید«محمد مهدی مالامیری» کتاب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۱۹شهریور) در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران قدسیه بهشهر و آئین رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» روایت زندگی شهیده ترور« رقیه حسین زاده»، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: علما و روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به حضور موثر آیت الله «صابر جباری» نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بهشهر در دوران دفاع مقدس افزود: ایشان همراه رزمندگان بود؛ هم به رزمندگان ایمان داشت و هم در سفر‌های متعدد جبهه به تبلیغ دین می‌پرداخت.

 

سردار ملکی بیان کرد: کتاب آیت الله جباری یکی از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران است و در این راستا تولیدات ارزشمندی در استان در دست اقدام است.

 

وی به نقش همسران و مادران شهید در دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: همسران شهید صبور، مقاوم و با قامت ایستاده نماد استقامت و بردباری هستند و ما در برابر خانواده‌های شهدا شرمنده ایم.

 

سردار ملکی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا یکی از ماموریت‌های این اداره کل است، اضافه کرد: در دیدار با خانواده شهدا چیزی جز زیبایی نمی‌بینم و شهدا برای خدا رفتند و شهادت اوج کمال است.

 

وی با بیان اینکه علما تخصص پرورش روح را دارند و کارشان فنی است و راویان درست و صحیح عاشورا هستند، گفت: رزمندگان ما عاشورای نقلی را به عاشورای عینی تبدیل کردند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه هدف ما این است که برای شهدا، رزمندگان و جانبازان و پیشکسوتان کتاب بنویسیم، افزود: این اداره کل چاپ کتب علمای شاخص استان را در دستور کار دارد و در این زمینه کتاب آیت الله «نورالله طبرسی» نماینده فقید ولی فقیه درمازندران، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق ساری در حال اتمام است، کتاب آیت لایینی، آیت الله معلمی، آزاده رسولی، حجت الاسلام جعفری و حجت الاسلام جمشیدی را با مشارکت نهاد‌های متولی نوشتیم.

 

وی با بیان اینکه تعداد شهدای روحانیت ما نسبت به جمعیت از همه بیشتر است از تولید و چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب در سال جاری خبر داد.

 

سردار ملکی با اشاره اینکه برای ما افتخار است که اولین شهید مدافع حرم  و دفاع مقدس روحانی مازندرانی است، گفت: کتاب اولین شهید روحانی استان شهید مدافع حرم«محمد مهدی مالامیری» نیز نوشته شد.

 

وی با اشاره به اینکه زمندگان شهرستان بهشهر در کردستان نقش ویژه‌ای داشتند، گفت: از این‌شهرستان شهید ابوعمارها، چنگیزها، نادعلی زاده ها، نقاش ها، جباری‌ها و ییلاقی‌ها را تقدیم کردیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نقش شهرستان بهشهر در انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: این شهرستان سرداران زیادی را تقدیم نظام کرد؛ پاسداران از تفکر و اندیشه‌های حوزوی در مسیر ولایت فقیه و امام  پاسداری می‌کنند.

 

سردار ملکی ادامه داد: شهید کابلی می‌توانست در خانه بماند، اما در ایام عید در جمع راهیان نور در کنار زائران بود و تا آخرین لحظه عمر خود به تکلیف خود عمل کرد.

 

وی در خاتمه یادآورشد: کتاب «چهل روز بعد» توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و با مشارکت حوزه علمیه خواهران استان به چاپ رسیده است.

کد خبر 1214588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha