تشریح آخرین وضعیت پاراگلایدرسوار مفقود شده در ارتفاعات درازنو/ شرایط جوی کار جستجو را سخت کرد

غریب‌آبادی در تشریح آخرین وضعیت جستجوی تیم های امدادی برای یافتن پاراگلایدر سوار مفقود شده در ارتفاعات درازنو، گفت: مه آلودگی و بارش باران کار جستجو را سخت کرده است.

«قاسم غریب‌آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان اظهارکرد: روز سه شنبه سقوط دو پاراگلایدرسوار را در ارتفاعات درازنو که یکی از آنها دو سرنشین و دیگری تک سرنشین داشت را به هلال احمر اطلاع دادند که بلافاصله تیم های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: تیم هایی از منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی نیز در محل حضور پیدا کردند و خوشبختانه با توجه به اینکه پاراگلایدر دارای دو سرنشین دستگاه جی پی اس داشت را شناسایی و افراد را پیدا کردیم و به مکان امن انتقال دادیم.

 

وی ادامه داد: اما شخصی که تک نفره پریده بود هیچ امکانات ارتباطی به غیر از یک بی سیم که اطلاع داده بود به درخت گیر کرده است نداشت که ارتباط بی سیم هم قطع شد.

 

غریب آبادی توضیح داد: از روز سه شنبه تاکنون ۵۰۰ نفر نیرو برای یافتن فرد مفقود شده به کارگیری شده است اما شرایط نامساعد جوی، مه آلودگی و بارندگی کار را سخت کرده است.

 

وی گفت: پرواز شناسایی با بالگرد و پهپاد نیز انجام شد اما به دلیل شرایط جوی نامناسب نتوانستیم از آن بهره ببریم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: بنابر اعلام هواشناسی روز یکشنبه شرایط هوا مساعد خواهد شد و عملیات جستجوی هوایی ادامه خواهد یافت تا بتوانیم مختصات دقیق فرد مفقود شده را به دست بیاوریم و پس از آن نیروهای دیگر را به محل موردنظر اعزام کنیم.

 

کد خبر 1214636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha