بیشترین دلیل مراجعه زائران اربعین حسینی به پایگاه های درمانی، گرمازدگی است/ محموله مواد غذایی و آب به نجف ارسال کردیم

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت : بیشترین دلیل مراجعه زائران اربعین حسینی به پایگاه های هلال احمر برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی، گرمازدگی است .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، پیر حسین کولیوند، در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در داخل کشور و همچنین در عراق به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می کند، گفت : بیشترین دلیل مراجعه زائران اربعین حسینی به پایگاه های جمعیت هلال احمر برای دریافت خدمات درمانی، گرمازدگی است و در درجه بعد بیماری‌های تنفسی و گوارشی است.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان شده اند، افزود: تیم های بهداشت ما، همچنین بر  موضوع  پخت و پز و  رعایت بهداشت از سوی  موکب ها در این زمینه  نظارت دارند و به نظرم رعایت بهداشت پخت و پز از سوی موکب ها  نسبت به سالهای قبل بیشتر شده است.

کولیوند با بیان اینکه جمعیت زائران شرکت کننده زیاد است و هوا نیز گرم است و این گرمی باعث بی حالی و یا گرما زدگی زائران شده است، گفت: علاوه بر پایگاه های درمانی سرپایی، تعدادی از بیمارستان ها  در نجف و کربلا برای ارائه خدمات به  زائران آماده هستند و در آن کادر پزشکی ایران و عراق برای ارائه خدمات به زائران حضور دارند.

وی همچنین با بیان اینکه در روز شنبه مقداری غذا و آب در قالب کنسرو به فرودگاه نجف ارسال کردیم ،افزود : قرار است چند  محموله دیگر مواد غذایی و آب معدنی به نجف برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی ارسال کنیم.

کد خبر 1214846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha